SEBASTIAN BALA

Obiceuri performante

In acest articol vei găsi informații despre Obiceiuri, Importanța stabiliri obiceiurilor, Tipuri de obiceiuri, Model de instalare, exemple din 24 Obiceiuri Productive.
   Salutare, aici Sebastian și uite ce subiect interesant avem astăzi. ”Obiceiuri performante”

   Inainte de asta, după cum v-am obișnuit pe unii dintre voi, vreau sa intelegem in primul rand lucrurile simple si de bază, ecuația simplă care spune cam așa:

A FI determină A FACE determină A AVEA

   Nu putem avea ceva fără să facem ceva sau cel mai corect pentru a face ceva trebuie să devenim cineva care ne va determina ce avem.

Despre obiceiuri

“Este greu sa instalăm obiceiuri bune insă vom duce o viața usoară, e usor sa avem obiceiuri nocive insă vom duce o viață grea.”

   Obiceiurile au potențialul de a produce schimbări de durata față de o acțiune de moment sau un obiectiv atins la intâmplare, iar pentru asta e nevoie de o investiție de timp și răbdare.

   Atunci cănd vorbim despre obiceiuri precum și în cazul obiectivelor este important să fim SPECIFICI.

   Mintea noastră are nevoie să-i spunem exact ce are de făcut, căt durează o anumită activitate și pănă cănd se întamplă. Asta numesc eu negociere cu tine și ceea ce vom face mai departe punctual în procesul de instalarea aobiceiurilor.

   Pentru a implementa un nou obicei ai nevoie de o decizie fermă și suficient de puternică, ai nevoie de consecvența, focus si disciplină în executarea lui. Fiecare decizie pe care o luăm in legatură cu o activitate, obiectiv definește într-un fel sau altul destinul nostru.

   Nu cred în destin ci mai degrabă într-o sumă de obiceiuri bune sau rele care pănă la urmă ne dictează cum va arăta viitorul nostru.

   Pentru a instala un obicei ai nevoie de o practică constanta, de o motivație pe parcurs. Practica zilnică, alocă timp dedicat, constant fă ceva.

Durata medie pentru a instala un obicei este de o lună.

   Pentru a instala un obicei avem nevoie de la o zi păna la 6 luni. Există pareri care spun că ai nevoie de 30 de zile, altele de 90 și așa mai departe. 

   Opinia mea este că undeva la o lună este un minim de timp necesar și poate ajunge pănă la 6 luni în cazul în care ne gândim la o abilitate sau obiceiu mai complex. 

   Evident acest timp variază în funcție de complexitatea obiceiului, de determinarea ta, de resursele de care ai nevoie și chiar de experiența din spate.

   Un sfat util de la mentorul meu Dan L. este să nu lași mai mult de 3 zile să treacă, în practicarea obiceiului. Negociază asta cu tine înca de la inceput.

   Atunci când nu dai creierului de ales, el reacționa în sensul că nu mai are opțiuni și va transmite ușor mesajul câtre corp pentru a acționa. 

   Nu încerca să faci prea mult odată, prea multe din prima zi. Pune-te în starea de acțiune și mergi mai departe, la momentul acțiunii nu mai este timp de pregătire.

Acționat, făcut și finalizat este mult mai bun decăt perfect.

   Cu timpul vei putea rafina acel obiceiu la standard de execuție înaltă, de performanță, la ce anume vrei să ajungi.

“Atunci când vrei să realizezi un lucru, fie vei găsi o cale, fie vei găsi o scuză.”

   Progresul mic, constant, in timp devine relevant și va face toată diferența. Nu-ți propune perfectiune, ci mai degrabă evoluția, progresul.

   Soluția este a stabili un standard clar și definit, nu te va lăsa pradă dorințe de perferct, ceea ce numesc capcana perfecționistului.

Câte obiceiuri să instalam odată?

   Din experiență îți sugerez să instalezi 2 obiceiuri pe lună (sau micro obiceiuri) ca de exemplu: Mese la ore fixe, 30 minute de exercitii sau să citești o oră pe zi.

   Am încercat să instalez și 4 obiceiuri pe lună, se poate, însă este destul de dificil, datorită faptului că necesită o cantitate mare de energie, concentrare și disciplină precum și timp. Nu este imposibil doar tu alegi pănă la urmă.

Importanța stabilirii obiceiurilor.

   Este mai important să instalezi un obicei decăt să faci o acțiune de moment  cu efort mare, care te duce la un obiectiv de moment. Odată instalat obiceiul va folosi o cantitate de energie mult mai mică ulterior pentru a atinge din nou același rezultat. Oarecum acesta este și secretul performanței atleților.

    Obiceiurile determină calitatea vieții noastre și sunt parte din caracterul nostru.

 STIMUL-ul sau IMPULS-ul declanșează o REACȚIE care duce la ACȚIUNE care repetată formează un OBICEI. Suma obiceiurilor reprezință în viitor DESTINUL nostru.

   Încă există oameni care cred în destin și că sunt sortiți destinului.   În cursul Maestrul Banilor pe care l-am dezvoltat în ultimii ani, demonstrez participanților cum pot să intre în controlul destinului lor financiar.

Cum se formează un nou obicei?!

   Stimuli exteriori declanșează în noi un impuls, fie că este din reacția de evitare sau plăcere care duce la o acțiune învățată.  Acțiunile repetate se transformă în obiceiurile noastre în legatură cu banii sau cu oricare alt domeniu important din viața noastră.

   Suma tuturor obiceiurilor noastre financiare conduce la ceea ce, la noi în cultura, poartă numele de SOARTĂ sau DESTIN.

   Personal îmi place să-l numesc DESTIN RESPONSABIL pe care, după cum deja îți dai seama, îl poți influența semnificativ.

   Odată ce ai identificat, că ai anumite obiceiuri nocive, ceea ce îți rămăne de facut, util pentru tine, ar fi să întrerupi vechiul obicei nociv și să intalezi un altul pozitiv, performant, productiv.  Asta o faci mai ales prin stăpânirea de sine sau printr-un act de conștiență, de voință selectivă care în mare parte depinde de tine.

   Oamenii de performanță își folosesc energia, timpul și disciplina pentru a instala obiceiuri și a merge cu asta la nivel de măiestrie.

Odată instalat obiceiul functionează pe pilot automat și să-l practici și in alte circumstanțe, pe cănd o un efort major de moment, poate este conjunctural, adică nu rezistă.

    Creierul alege calea minimei rezistențe, adică cea mai des folosită, cea care a fost invățată. Calea cea mai întărită de noi, prin alegeri repetate, și face asta oarecum pentru a nu mai folosi energia. Creierul are această propietate de a conserva resursele.

“Pentru un sportiv de performanță setarea corectă a obiectivului implică setarea corectă a setului de obiceiuri și nu invers.”

Tipuri de obiceiuri. Avem 3 tipuri de obiceiuri:

   Obiceiuri pe care le avem deja instalate, fie ele bune sau rele. Îți sugerez ca pe cele bune să le păstrezi.

   Obiceiuri nocive la care ar fi bine să renunțăm sau să fim măcar conștienți de ele. Sesizez aici încă odată importanța faptului că folosim o cantitate de timp și de resurse pentru a practica un obicei nociv căt și pentru am practica un obicei pozitiv.

   Obiceiuri bune pe care ni le dorim și de care avem nevoie pentru a atinge rezultatele propuse.

    Mai jos aveți un model de instalare a unui obicei complex in 11 pași clari definiți.

   Apropo, să ști că avem obiceiuri în toate ariile din viața noastre. Avem Obiceiuri financiare, Obiceiuri în carieră sau afacere, Obiceiuri în sănătate, cum mâncăm, cum dormim, obiceiuri de cum conducem mașina și păna la obiceiuri de relații.

   Inclusiv productivitatea, stabilirea de obiective și organizarea este tot un obicei. 
Mare parte din aceste obiceiuri funcționează pe pilot automat, și uneori chiar nu suntem conștienți de ele.

   După cum am spus și mai sus, perioada de instalare a unui obicei, din punctul meu de vedere, este de 30 zile și poate ajunge pană la 6 luni, poate chiar de ani, dacă e cazul să-l ducem la nivel de arta.
   Tot acest timp necesită resure și disciplină. DAR ulterior obiceiurile bune ne vor stăpâni ele pe noi și ne conduc pe pilot automat către o viață bună și realizarea obiectivelor. 

De fapt. ca să fiu sincer cu tine, consider ca primii ani cam în orice domeniu de activitate în care vrem să avem succes, constă în a descoperi și implementa setul mental și suma de obiceiuri necesare.

Exemple de obiceiuri:

   Avem obiceiuri zilnice precum și obiceiuri la nivel de o luna sau chiar de an. Popular vorbind unele din ele le numim tradiții.

    In produsul SMARTAgenda regăsiti 24 exemple de astfel obiceiuri. La pagina 20 sunt căteva obiceiuri care se instalează pentru un an, iar la fiecare început de lunaă aveți 4 exemple de obiceiuri productive pe care le puteți instala la voi. Descarcă de aici PDF 24 Obiceiuri SMARTAgenda.

   Recomandare pentru cei care instalăm 2 obiceiuri pe lună. În planșa zilei din SMARTAgenda găsești două căsuțe de evaluare zilnică pentru a bifa practicarea obiceiurilor.

Instalează-ți Obiceiuri productive.

   La începutul fiecarei luni ai un model complet în 11 pași prin care îți poți instala obiceiuri productive. 

În fiecare lună negociază cu tine numărul de micro-obiceiuri astfel încât la sfârșit de an poți avea peste 12 obiceiuri noi si performante, ceea ce este cu adevărat un progres considerabil.

    Înscrie-te în Academia noastră Star 4 Business dedicată antreprenorilor și performerilor, unde vei avea acces la toate produsele, materialele si trainingurile inregistrate căt și la o comunitate de dezvoltare accelerată.

Multumesc că esti altături de noi în această călătorie de autocunoaștere și descoperire. Sper să descoperi și dezvolți obiceiurile care te conduc la succesul tău, Cu stima si respect, Sebastian Bala

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *