Ce să facem cu toată informația?
Salut! Sunt Sebastian Bala și ți-am pregătit un articol despre ce să facem cu toată informația care tinde să ne bombardeze din toate direcțiile.
Trăim în „era informațiilor”, momente în care suntem tot mai expuși la informații diverse, pe diferite teme și toate acestea ajung la noi cu un click distanță.
Probabil ți-ai pus întrebarea: Ce fac cu toată informația sau cum o gestionez?
Îmi place să fiu pragmatic atât cu informația, cât și cu modul de a mă exprima. Acest lucru mă ajută să conserv energia și să fiu cât mai eficient, așa cum sper să fie și acest articol.
Studiile recente asupra funcționării creierului nostru arată că există patru moduri în care procesăm fluxul de informații:
- Căutăm diferența între informația nouă și ce știm deja. Dacă nu are elemente de noutate, tindem să o eliminăm.
- Căutăm să înțelegem cauza. Odată ce a apărut o informație nouă, căutăm să aflăm cauza sau să înțelegem profund lucrurile, căutând o explicație, o regulă sau o teorie a acelui fapt.
- Căutăm să prezicem efectul informației respective. Atâta timp cât se confirmă că informația funcționează sau este ceea ce am prezis că este, vom fi relaxați.
- Căutăm să ne menținem părerea. Odată ce am trecut prin punctele anterioare, tindem să ne menținem convingerea sau părerea formată.
Secretul eficienței și al faptului de a fi fericiți în era informației este să utilizăm noi informația într-un mod aplicabil și să nu ne umplem capul cu informații inutile sau să ne lăsăm controlați de acestea.
Iată 6 pași pe care îi poți aplica pentru a gestiona cantitatea de informații care ajunge la tine online și prin studiu:
- Odată ajunsă informația la tine, trebuie să iei o DECIZIE ce faci cu ea.
- Nu te opri aici, ACȚIONEAZĂ.
- Dacă este ușor de asimilat, PROCESEAZĂ informația; altfel, întoarce-te la pasul 2.
- Menține INBOX-ul gol. Ori ai luat o decizie, ori ai amânat sau o pui în SWIPE FOLDER în care colectezi (îndosariezi). Orice ar fi, fă ceva imediat și menține inbox-ul gol.
- Păstrează-te la curent cu cele mai noi informații și alocă TIMP definit în fiecare zi pentru a procesa informațiile de calitate. Asta presupune și să știi ce să alegi și să citești.
- Efectuează CURĂȚENIE periodică în documentele tale.
Statistici interesante despre era informațiilor:
- Creșterea volumului de date: În fiecare zi, se creează aproximativ 2,5 quintilioane de bytes de date. Până în 2025, se estimează că acest număr va crește de zece ori.
- Impactul informațiilor asupra deciziilor: 74% dintre oameni se simt copleșiți de volumul de informații disponibile și consideră că aceasta le afectează capacitatea de a lua decizii informate.
- Utilizarea dispozitivelor mobile: Peste 60% din accesul la internet este realizat de pe dispozitive mobile, ceea ce face ca informațiile să fie disponibile instantaneu, oriunde și oricând.
- Durata de atenție: În era informațiilor, durata medie de atenție a scăzut la doar 8 secunde, mai scurtă decât a unui pește auriu, din cauza suprasaturării cu informații.
- Filtrarea informațiilor: Aproximativ 70% din utilizatorii de internet folosesc filtre și algoritmi pentru a personaliza fluxurile de informații, în încercarea de a gestiona mai eficient volumul mare de date.
Sper că informațiile anterioare sunt de calitate și valoroase pentru tine, te ajută să menții FOCUS-ul pe ceea ce este relevant în viața ta și să găsești cele mai bune căi pentru a gestiona acest flux de informații.
Dacă ți-a plăcut acest articol, te rog să dai SHARE pentru a ajunge la cât mai mulți cititori.
Mulțumesc, Sebastian Bala.