SEBASTIAN BALA

Era informațiilor. Ce să facem cu toată informația?

Era informațiilor. Ce să facem cu toată informația?

Salut! Sunt Sebastian și ți-am pregătit un articol despre Ce să facem cu toată informația care tinde să ne bombardeze din toate direcțiile.

Trăim în „era informatiilor”, momente în care suntem tot mai mult expuși la informații diverse, pe diferite teme și toate acestea ajung la noi cu un click distanță.

Probabil ți-ai pus intrebarea: Ce fac cu toată informația sau cum o gestionez?

Îmi place să fiu pragmatic atât cu informația cât și cu modul de a mă exprima și asta pentru a conserva energia și a fi cât mai eficient, precum și acest articol.

Studiile recente asupra funcționării creierului nostru arată că exista 4 moduri în care procesam fluxul de informație:

  1. Căutam diferența între informația nouă și ce știm deja. Dacă nu are elemente de noutate tindem să o eliminăm.
  2. Căutam să înțelegem cauza. Odată ce a apărut o informație nouă, căutam să aflăm cauza sau să ințelegem profund lucrurile, căutam o explicație, o regulă sau o teorie al acelui fapt.
  3. Căutam să prezicem efectul informației respective, iar atâta timp cât se confirmă că informația funcționează sau este ceea ce am prezis că este vom fi relaxați.
  4. Căutam să ne menținem părerea. Odată ce am trecut prin punctele anterioare tindem să ne menținem convingerea sau părerea formată.

Secretul eficienței cât și a faptului de a fi fericiți în era informației este să o utilizăm noi pe ea într-un mod aplicabil și să nu ne umplem capul cu informație sau să ne folosească ea pe noi.

Iată 6 pași pe care poți să-i aplici la cantitatea de informații care ajunge la tine pe cale online și studiu.

  1. Odata ajunsă informația la tine, trebuie să iei o DECIZIE ce faci cu ea.
  2. Nu te opri aici, ACȚIONEAZĂ.
  3. Dacă este ușor de asimiliat, PROCESEAZĂ informația, altfel întoarce-te la pasul 2.
  4. Menține INBOX-ul gol. Ori ai luat o decizie, ori ai amânat sau o pui în SWIPE FOLDER în care colectezi (îndosariezi). Orice ar fi, fă ceva imediat și menține inbox-ul gol.
  5. Păstrează-te la curent cu cele mai noi informații și aloca TIMP definit în fiecare zi pentru a procesa informațiile de calitate. Asta mai presupune să știi si ce să alegi, să citești.
  6. Efectuează CURĂȚENIE periodică în documentele tale.

Sper că informațiile anterioare să fie de calitate și valoroase pentru tine, să te ajute sa menții FOCUS-ul pe ceea ce este relevant în viața ta și să găsești cele mai bune căi să gestionezi acest flux de informații.

Daca ti-a placut acest articol, te rog dai SHARE pentru a ajunge la cat mai multi cititori. Multumesc Sebastian Bala.

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *