SEBASTIAN BALA

Direcția de îmbogățire vs Prioritatea plăților

Direcția de îmbogățire vs Prioritatea plăților

Salutare ție, sunt Sebastian! Ți-am pregătit un material despre direcția de îmbogățire și care e prioritatea în efecturea plăților.

Antreprenorul, respectiv propietarul de afacere, este din punctul meu de vedere inițiatorul care gestionează: banii, oamenii și resursele în scopul obținerii valorii către client, dar și către colaboratorii săi (tehnic steakholderi), sau cu sens larg toți cei implicați în proces.

Care este relevanța acestui subiect și a imaginii atașate?

Dezbatem una dintre provocările antreprenoriale cu bugete reduse și anume cum să vă orientați când „puneți mâna pe bani”, înainte de a va lua mașini scumpe, produse de lux sau chiar înainte să achităm cheltuielile… Ghiciți de unde știu asta 😀

La ce ajută asta totuși să cunoaștem prioritatea efectuarii plăților?

Tocmai pentru prevenirea blocajului financiar și a falimentului personal – imaginea de mai jos sumarizează totul .

Ca propietari de afacere ar trebui să reușim să ne încasăm comisionul ultimii și aici mă refer la a avea disponibilitatea de a rula banii în firma noastră și a asigura toate cheltuielile noastre.

În cazul în care lucrezi într-o afacere pe post de manager sau alt post, atunci trebuie să-ți dai salariul ca oricărui angajat și să ai aceeași prioritate ca și ceilalți angajați.

Prima oară asigură-te că ai materia primă: marketingul și vânzarea, adică acele zone care iți produc bani. Dacă tu nu ai venituri și clienti, nu ai afacere.

După care achitați salariile la timp pentru angajații tăi și cheltuielile făra de care afacerea ta nu s-ar desfășura, gen materie prima și cheltuieli fixe si variabile.

Atenție: Vânzările și marketingul sunt cele mai mari variabile dintre toate cheltuielile afacerii voastre.

Plătește-ți furnizorii și fă-o la timp. În cazul în care nu-ți poți achita furnizorii, anunță că nu poți onora plățile și fă ca data viitoare să nu se mai întâmple. Furnizorii furnizorilor noștri pot fi clienții nostri. Dacă nu ne achităm furnizorii la timp, ei nu-și achita furnizorii lor la timp și uite așa ciclul acesta se închide și noi nu vom încasa banii la timp.

Achită partenerii: contabili, avocați și externalizări, plata pentru comisioane și credite.

„Lucrați cu profesioniști și ca profesioniști și veți fi unul dintre ei. Nu te complace să lucrezi cu oamenii ieftini, pentru munca ieftina pe care ți-o vor face? Și aici poate deja ai avut cazuri în care să-ți dai seama că „să dai puțini bani unui contabil care îți calculează banii din firma ta, puțină inteligență asupra cifrelor ai. ”

Plătește investitorilor, partenerilor tăi de business sau asociaților și încasează-ți comisionul tău. Ca și antreprenor trebuie să ai acest exercitiu financiar făcut ca un flux pozitiv, astfel încat tu să-ți poți încasa partea. Nu spun să iei mai putin, ci doar să ai disponibilitatea de a asigura fluxul de numerar în firma ta. 

Dacă angajații tăi sunt mulțumiți, clienții tăi sunt mulțumiți și atunci tu încasezi bani. Dăca furnizorii tăi își încasează banii tu ai o afacere pe termen lung și iți încasezi banii.

Recunosc și menționez că aceste principii sunt aplicabile pentru o afacere pe termen lung și nu funcționează în cazul combinațiilor sau a rulării de capital sub forma de speculă.

 

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *