Salutare, aici Sebastian și astăzi am pregătit un material scurt, dar sper că relevant despre cum să alegem numele unei firme pentru a deveni un brand durabil și puternic.
Ce înseamnă să avem un nume de BRAND puternic?
Din punctul meu de vedere, puterea unui brand se reflectă în cât de rapid și clar este asociat de către clienți cu o dorință, satisfacerea unei nevoi sau împlinirea unei valori.
Atunci când un client asociază o nevoie cu numele unui produs care o îndeplinește, acesta reacționează prin cumpărarea acelui produs în detrimentul ofertelor concurente.
Statistici relevante:
- Peste 77% dintre consumatori aleg un brand pe baza numelui său, conform unui studiu al Nielsen.
- Numele companiei influențează decizia de cumpărare pentru 68% dintre consumatori, conform unei cercetări realizate de Entrepreneur.
- 72% dintre întreprinderi de succes au nume scurte cu 5-7 litere, potrivit unui raport al Harvard Business Review.
- Numai 54% dintre brandurile începătoare reușesc să-și protejeze numele și identitatea, potrivit US Small Business Administration.
În ceea ce privește alegerea numelui pentru un brand sau o companie, trebuie să ne gândim în primul rând că acest nume poate proveni din 6 surse (categorii).
Indiferent cum le numim, țineți cont de acestea când vă alegeți numele:
Cele 6 categorii de nume pentru brandingul afacerii tale:
- Numele afacerii provenit din numele fondatorului, de exemplu: Honda, Ford, Siemens.
- Numele descriptiv, precum General Motors, Camioane Impex.
- Numele abreviate, cum ar fi Fan Courier, Fedex.
- Numele provenite din inițiale, ca HP, BMW.
- Numele care sună creativ și atrăgător, precum Kodak, Duracell.
- Numele conceptual, care reflectă esența companiei și ceea ce face, cum ar fi Ferrari, Volvo Camioane.
Aplicații care generează nume pentru brandul tău bazat pe cuvinte cheie:
Elementele pe care să le iei în considerare când alegi numele unei companii:
- Numele trebuie să fie ușor de înțeles și de citit, ușor de pronunțat în toate limbile.
- Să nu fie asociat cu idei sau cuvinte nepotrivite.
- Să fie viabil atunci când îți extinzi activitatea.
- Să poată fi înregistrat la OSIM când este cazul.
- Să aibă între 5 și 7 litere pentru a fi ușor de reținut.
- Să nu fie depășit, de exemplu, „cooperativa de încălțăminte”.
- Să aibă carismă și personalitate.
- Cel mai probabil să inspire încredere.
- Să aibă legătură cu activitatea companiei sau cu nevoile clientului.
Experiența mea personală: Acum mulți ani, când am lansat primul magazin online (printre primele din vestul României) în domeniul IT, am petrecut aproximativ 6 luni pentru a alege un logo și un nume, culori și elemente de brand pe care le-am considerat importante pe atunci și încă sunt. Din experiența mea, îți recomand:
- Nu investi prea mult timp în conceperea brandului; este preferabil să apelezi la cineva care se pricepe.
- Alocă un buget rezonabil pentru definirea elementelor de brand de către cineva care înțelege și este pasionat de ceea ce vrei să transmiți.
- Este crucial să fii clar în ceea ce vrei să transmiți prin brandul tău.
- Nu te concentra prea mult în primii 2-3 ani pe brand, deoarece în realitate, acesta nu există așa cum îl vedem noi – concentrează-te mai degrabă pe vânzări.
Concluzie: Alegerea unui nume de brand adecvat și eficient este crucială pentru succesul afacerii tale. Este important să iei în considerare toate elementele relevante și să investești resursele necesare pentru a crea o identitate de brand puternică și durabilă, care să inspire încredere și să atragă clienți. Nu uita că un nume bine ales poate face diferența între succes și eșec în lumea competitivă a afacerilor.
Dacă ți-a plăcut acest articol, te rog să-l distribui pentru a inspira cât mai mulți oameni!
Cu respect, Sebastian BALA