Salutare, aici Sebastian si astazi v-am pregatit un material scurt dar sper eu ca este relevant la cum sa ne alegem numele unei firme in considerentul in care doresti sa fie un brand durabil, puternic.
Ce insemna sa avem un nume de BRAND puternic?
Din punctul meu de vedere ceea ce reprezinta puterea unui brand este ca pe cat de scurta este calea neuronala sau emotionala pe care un client o asociaza cu o dorinta, satisfacerea unei nevoie sau implinierea unei valori, pe atat de puternic este brandul si de clar definit. In momentul in care un client asociaza o nevoie cu un nume al carui produs ii indeplineste nevoia respectiva atunci acesta reactioneaza prin a cumpara produsul respectiv in detrimentul ofertelor concurentei.
In ceea ce priveste un nume al unui brand, al unei companii trebuie sa ne gandim in primul rand ca acel nume poate avea mai multe surse sau mai exact poate proveni din 6 surse (categorii), oricum le-am denumi, tineti cont cand va alegeti numele.
Cele 6 categorii de nume pentru brandingul afacerii tale:
– Numele afacerii provine din numele fondatorului gen: Honda, Ford, Siemens.
– Numele descriptive precum General Motors, Camioane Impex.
– Numele abreviate: Fan Courier, Fedex.
– Numele provenite din initiale: HP, BMW.
– Numele care arata si suna creativ, atractiv: Kodak, Duracell.
– Numele conceptuale ceea ce reprezinta compania si ce face: Ferrari, Volvo Camioane.
Aplicatii care sa-ti genereze numele brandului tau pe baza cuvintelor cheie:
- https://namelix.com/
- https://anadea.info/tools/online-business-name-generator
- https://businessnamegenerator.com
- https://www.names4brands.com
Care sunt elementele pe care sa le luam in considerare cand alegem numele unei companii:
- numele trebuie sa fie usor de inteles,
- numele sa fie usor de citit, de pronuntat (in toate limbile),
- sa nu fie asociat cu ideei sau cuvinte nepotrivite,
- sa fie randabil atunci cand va extindeti activitatea,
- sa poata fi inregistrat la OSIM cand e cazul,
- sa aiba intre 5 si 7 litere: Poti tine minte “abercrombie and fitch”? eu nu.
- sa nu fie depasit. Ex: cooperativa de incaltaminte,
- sa aiba carisma si personalitate,
- cel mai probabil sa inspire incredere,
- sa aiba legatura cu activitatea companiei sau nevoia clientului.
Acum multi ani cand am lasat primul magazin online (printre primele din vestul romaniei) in domeniul IT am folosit aproximativ 6 luni pentru un logo si pentru nume, culori si elemente de brand care la vremea aceea mi se pareau importante si sunt insa iata ce iti recomand din experienta:
Nu investii prea mult timp in conceperea brandului, preferabil sa apelezi la cineva care se pricepe,
Aloca un buget de bun simt pentru a defini elementele de brand cuiva caruia ii pasa si intelege ce vrei sa transmiti,
Evident sa fie clar ceea ce vrei sa transmiti prin brandul tau si nu in ultimul rand …
NU te concentra in primii 2-3 ani prea mult pe brand caci defapt nu exista asa ceva – concentreaza-te mai degraba pe vanzari.
Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni! Cu respect, Sebastian BALA L.