fbpx

Cum sa meditezi intr-un mod corect


Cum să meditezi într-un mod corect

Salut, aici Sebastian și astăzi ți-am pregătit un articol despre meditație și care sunt beneficiile pentru care merită să medităm.

Am primit mai multe întrebări de la diverși clienți și persoane, cum anume să meditezi.

Iti scriu acum acest un articol în stil meu pragmatic si punctualt despre cum să-ți creezi locul de meditație și cum să meditezi.

În primul rând câteva beneficii pentru care să meditezi, și la ce anume te ajuta meditatia:

  • Îți organizezi mintea și gândurile într-o formă focusată.
  • Te detașezi de emoțiile și gândurile negative.
  • Creezi o stare de bine pentru tine și pentru cei din jurul tău.
  • Aduci pacea și armonia în jurul tău.
  • Te ridici la o frecvență/energie mai înaltă decât propria minte.
  • Antrenezi fermitatea, stăpânirea de sine.

 Locul: 

  • Indicat este să ai un spațiu al tău acasă unde poți medita zilnic și pe unde nu trec persoane.
  • Alege un loc confortabil, in sezut pe o pernă sau mai multe.
  • Nu e obligatoriu să stai în poziție de lotus însă să stai confortabil.
  • Da la o parte obiecte metalice/electronice pe care le ai asupra ta cat si în locul în care meditezi.
  • Este recomandat să fie un ambient liniștit/plăcut unde NU te deranjează nimeni. Nu este obligatoriu să fie întuneric sau lumină, preferabil semi-intuneric.
  • Folosește același loc de meditat și nu-l schimba cu alte persoane din jurul tău.

Poziția de meditat:

  • Ideal este în poziție de lotus însă nu e obligatoriu.
  • Poți să stai și pe un scaun sau în cazuri extreme și în pat, deși nu recomand.
  • Evită pe cât poți contactul cu alte obiecte.
  • Spatele să fie drept – obligatoriu și ochii închiși pe toată durata meditației.
  • Stai nemișcat pe durata meditației, astfel clădești fermitatea și stăpânirea de sine.
  • In cazul în care meditezi cu alte persoane lângă tine NU le atinge și NU folosi obiectele lor (pătură, pernă).
  • Debarasează-te de tot ceea ce ai pe tine, accesorii gen: ceas, telefon, bani, chei, cercei, etc … cât mai simplu cu putință.

Durată:

  • Personal recomand 15-30 minute pe zi. Poți practica în o sesiuni a câte 15 minute sau cei avansați ajung sa faca meditatie si o oră.
  • Meditația de dimineață la prima oră 15 minute sau/si 15 minute înainte de culcare, recomandat este sa fie ultima activitate pe care o faci.
  • Poți să practici și în mijlocul zilei când simți că ai nevoie de relaxare, liniște, pace interioară.
  • Indiferent de oră, încearcă să fie într-un loc retras și în care să nu te deranjeaze zgomotul exterior de orice natură

Practică:

  • Efectul meditației vine cu practicarea ei.
  • Beneficiile le vezi pe termen lung și în funcție de cât de corect practici.
  • Incepe cu antrenarea atenției pe respirație, exerciții de bază.
  • Nu încurca meditația cu alte tehnici sau practici.

Recomandări:

Sunt practician de meditație vipassana, care înseamnă înfrumusețarea interioară, încă din anul 2012 și m-am inițiat la Centrul de la Brad. http://www.meditație.ro Aici poți să înveți timp de 12 zile să meditezi cu un grup și cu oameni pregătiți în acest sens. Meditația viapassana nu este un cult sau religie, ci o tehnică.

Găsește-ți un mentor sau un ghid, care să te ajute pentru inițiere și practică regula. Așa cum avem nevoie de mâncare și de hrană, haine, așa avem nevoie și de hrană spirituală. Te ajută să-ți clădești un caracter frumos dar și puternic la interior, în armonie cu tine și cu principiile universului.

Pentru un spirit antreprenorial sănătos și de success, fie ca toate aceste gânduri să fie în beneficiul tău și a celor din jur.

La cat mai multe ganduri pozitiva si curate, Mindfulness Sebastian Bala.

Resurse

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − ten =