fbpx

Cum să lucrăm cu emoțiile noastre prin „Scara emoțiilor”


Cum să lucrăm cu emoțiile noastre prin „Scara emoțiilor”

Salutare, aici Sebastian și dacă inca nu ne cunoastem personal o sa incep prin a spune că și eu am emoții, precum toți ceilalti oameni de pe acest Pământ.

Astăzi ți-am pregătit un articol despre „Cum să lucrăm cu emoțiile noastre prin scara emoțiilor.”

Emoțiile nu sunt bune sau greșite, ele sunt integrate sau ințelese sau, mă rog, negate. E simplu de înțeles de ce unii își neagă emoțiile. Paradoxal noi ne dorim să trăim emoții pozitive și le refuzam pe cele negative, ceea ce nu prea se poate. Emoțiile există și punct.

Totuși hai să discutăm câteva lucruri care să te ajute să ai un control emoțional mai bun sau sa le depășești pe cele negative mai repede.

Ce inseamna „Scara emotiilor”? Asemanătoare cu scala conștiinței noastre prezentată de Dr. David Hawkins, personal o definesc ca fiind acele nivele energetice pe care le trăim într-un anumit moment.

Conform DEX EMÓȚIE, emoții, s. f. Reacție afectivă de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțită adesea de modificări în activitățile organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate.

Iată cum funcționează aceste emoții și cum să le depășim cu ușurință, asta pentru a trece mai degrabă într-o emoție pozitivă decât să ne blocăm la nivel energetic negativ.

O să începem de jos în sus și vă rog ca la fiecare emoție pozitivă sau negativa să o conștientizați în corp (dacă o resimțiți) sau să identificați când ați trăit-o de-a lungul vieții.

Ce vă invit și vă sugerez totodată este ca atunci când o identificați și să-i dați un nume. Adică să o numiți, faptul ca o numiti vă ajută să deveniți mai mare decât ea, adică să treceți la următoarea emoție.

După cum observați în imagine cele mai joase energii sunt “Rușinea și Vina”, acele emoții pe care le simțim când am greșit cu ceva sau când suntem mustrați de către cineva.

Exemplu: În momentul în care partenerul greșește avem tendința să-i arătăm asta sau să-i spunem asta, problema e că îl inducem în energie joasă. Dacă el a greșit și dacă tu invinovățești partenerul tău și îl culpabilizezi această emoție se va întoarce la tine. Așa că fiți atenți cu judecata celorlalți si ce spuneți.

Următoarele emoții negative sunt “Depresia sau Anxietatea”. Poate că au fost momente în care nu ai reușit să ai tot ce vrei, sau ai pierdut ceva, pe cineva. Observă senzațiile din corp și numește starea sau emoția.

Exemplu: Nu ai chef de mâncare, ți se pare că toate zilele sunt posomorâte sau nu ai chef de viață.

 “Frica”. Există mai multe frici: de necunoscut, de săracie, de eșec, de durere, de moarte (îmbătrânire), de pierdere, de respingere, de îmbătrânire și chiar de succes.

Exemplu: Stai într-o relație nocivă cu frica că daca vei face ceva, vei pierde iubirea. Oricum o pierzi pentru simplu fapt că relația e nocivă. Sau cea mai des întâlnită îți e frica de a da un telefon unui client nou cu gândul ca acesta ar putea să te respinga, si multe alte exemple.

În cadrul grupului de Facebook testăm (sau mai bine zis provocăm) în fiecare lună fiecare din aceste frici.

 “Furia” este acea stare de tensiune sau agitație pe care o resimți la nivel de corp în anumite condiții. Ce mi se pare interesant aici, este că, mai ales in relații, uneori ni se pare justificat să reacționăm prin frică sau furie la anumite situații, cu atât mai mult dacă ele au fost declanșate de altcineva. Ideea este să ne depășim pe noi înșine și asta se aplică chiar și dacă cineva ne înfurie justificat sau nu, să nu reacționăm în baza impulsului de moment.

Exemplu: Cineva de la birou te jignește și ți se pare normal să-i răspunzi prin furie. Însă tocmai că făcând asta accepti jignirele colegului, altfel ele nu au nici-o putere asupra ta.

 “Orgoliu” este următoarea emoție și ce este interesant aici e că aceasta are valența pozitivă sau negativă.

Adică dacă ne gândim la orgoliu ca fiind o emoție superioară celor de mai jos menționate anterior înseamnă ca noi ne-am ridicat la nivel de emoții și poate fi un lucru bun.

Atunci cand ne gândim la orgoliu ca la o stare de superioritate în ceea ce privește pe cel de lângă noi, produce lipsa de acceptare a ceea ce este cel de lângă noi, conduce la a ignora cealaltă persoana și aici orgoliul are o valență negativă.

Poți să folosesti orgoliul la modul de “gândire” sau “afirmații” pozitive.

Sugestia mea este să observi această manifestare a orgoliului și să-l folosești atent, nu să te folosească orgoliul pe tine.

Exemplu anterior: Colegul te jignește. Poți folosi orgoliul ca și programare mentală și anume spunându-ți ceva de genul „eu sunt mai bun decât astfel de situații” și drept urmare nu reacționezi impulsiv.

Următoarele emoții pozitive sunt:

Curajul” Acea stare pozitivă, de încredere și de energie superioară care te susține în a trece la acțiune, în a depăși obstacolele aparente în viața ta.

Fa diferența între un curaj sau un risc asumat și un “curaj” iluzoriu adică mai degraba a ceea ce poate fi lipsă de responsabilitate.

Exemplu: Ai curajul să-i spui șefului tău când o situație este lipsită de integritate vs. ai curaj să sari într-un bazin de la 10 m distanță fără a ști să înoți.

 “Acceptarea sau iubirea” Este ceea ce vrem să trăim cu toții. Așa e? Să fim acceptați și iubiți. Mai ales în relațiile cu cei apropiați.

Mă bucur nespus de mult pentru asta însă ceva mai presus de toate este să începem prin a-i iubii pe cei de lângă noi.

Aici folosesc foarte des un pasaj din Biblie și anume:

“Să aveți o dragoste fierbinte unul față de celalalt, căci asta va acoperi o sumedenie de păcate.”

Apropo de Biblie, în opania mea este una din cele mai bune cărți despre relații și chiar despre dezvoltare personală.

Scara conștiienței creste nivelul vibrațiilor din corp.

 “Pacea” Este cea mai de sus frecvența a noastră ca oameni. Noi toți tindem către pace. Este o stare de nirvana sau de ideal.

Se poate atinge în anumite situații, si când spun asta simt că parcă deja este condiționată. Treaba este că trebuie să o simțim și să o trăim la nivel personal cât și în relații cu ceilalți oameni.

Care e treaba cu scara aceasta și ce este important să știți despre ea?

Odată ce identifici emoția negativă în corp și îi dai un nume te ridici mai sus decât ea, automat corpul trece la următoarea emoție.

Oarecum corpul nu poate sta într-o energie negativă, el vrea să se elibereze într-o formă sau alta.

Fii atent la emoțiile tale în următoarea perioadă.

Consider și validez valoarea NLP-ului și anume că pot avea sau învăța anumite căi neuronale. Pot învăța cum să răspund la anumite stări sau emoții negative pentru că îmi educ creierul, corpul și chiar inima.

Eu personal îl numesc micro-management și la baza lui se presupune să știu cum să-mi gestionezi stările și cum să răspund la situațiile externe indiferent de natural lor.

Exemplu :

În trafic te enervează un tip și sesizezi furia în corp prin faptul că nu reacționezi în baza impulsului de moment și o numesti, te ridică la energia superioară.

Apare orgoliul: “Interesant! Am identificat furia!” <beculeț roșu> Următorul gând este “eu sunt mai bun decât <imbecilul acesta din trafic> BEEP depășești furia, ai ajuns în orgoliu și aici poti să alegi: ori il ignori sau mai bine accepți că el are un nivel energetic mai jos și mergi mai departe SAU îl traetezi cu compasiune “acest tip pare sa aibă probleme, poate că a întârziat la serviciu sau la gradinița copiilor. Mai bine îl las să treacă.” A trecut tipul, a trecut furia. Altfel identificarea cu furia și răspunsul la furie cu furie sau cu o altă injurătură nu face decat să amplifice acest ciclu emoțional în jos, evident.

Apropo, de ce unii oameni fac excese de furie în trafic, acasă sau în relații? Ei cred că vor să se scape de emoțiile lor negative și caută să se certe cu tine. Ei fac oarecum inconștient asta, căci corpul lor nu este bine la nivel de energie joasă.

Pe cei care nu-și pot controla emoțiile sau au nevoie de energia altora îi numesc sărmani emoțional sau „vampiri” energetici. Așa că fiți atenți la cum răspundeți în astfel de situatii cu soția, soțul, în relațiile voastre sau în anumite condiții ce aparent par stresante. De asemenea nu deveniți victima unor persone care de fapt se descarcă prin voi.

 Asta e tot ce aveți nevoie să știți despre emoțiile voastre, sau cel putin eu asta pot spune că este relevant și aplicabil 100% .

PS: Pentru cei care vor să experimenteze mai mult din această tehnică îi punem la dispoziție „o unealtă” numită sugestiv Emometru, prin care vă evaluați zilnic emoțiile trăite și reacțiile voastre astfel încât să deveniți conștient de starea voastră zilnică.

 Maxima relațională:

“Cheia pentru a păstra PACEA în toate relațiile de familie este iertarea. Măsura în care iubești este măsura în care ierți.”


Daca ti-a placut te rog sa lasi un comentariu sau sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni ! Cu deosebit respect > Sebastian BALA

Dezvoltare personală

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 1 =