Cum sa identificam Avatarul de client


Cum sa identificam Avatarul de client

Salut sunt Sebatian si astazi ti-am pregatit un articol despre avatarul unui client.

In primul rand ce inseamna „Avatar de client” de care tot auzim.

·         Din punctul meu de vedere este acel client tinta care pleaca entuziasmat de la tine, este clientul tau ideal, este acel client care cumpara in cantitatea cea mai mare de la tine, care eventual iti lasa si bacsis. Este acel client care te recomanda la alti clienti fara sa-i ceri asta si chiar mai mult este in sinergie cu afacerea si cu valorile companiei.

Cum identificam avatarul de client?

·         Intra in baza de clienti si vezi cine si ce a cumparat cel mai mult sau ce client a raspuns cel mai bine la campaniile de martketing – si contureaza-i un profil.

·         Putem face un profil prin contopirea segmentului de clienti intr-o singura persoana, ea poate fi chiar imaginara.

·         Putem sa ne imaginam sau sa presupunem noi un avatar de client, poate ca unii antreprenori nu au avut timp sa-si contureze asta insa ai nevoie sa stie cui se adreseaza mai ales cand construiesc o campanie de marketing.

Ea este persoana careia ne adresam cel mai adesea cu produsele sau serviciile noastre.

Cateva unelte ajutatoare sa-ti conturezi profilul de client:

1.    Google Analitics

2.    Cognitive SEO

3.    Chestionare in Google

4.    Chestionar in grupurile de Facebook

5.    Pune intrebari directe unui numar de 100 clienti

De ce este util sa cunoastem acest AVATAR de client?

·         Pentru eficientizarea campaniilor de marketing.

·         Sa te poti adresa unui numar mai mic de clienti insa care au rata de raspuns la campanii cat mai bune, conversie mare.

·         Sa stii cum te adresezi, sa-i cunosti comportamentele de cumparare, sa-l poti servi cat mai bine.

·         Ii cunosti limbajul, ideile si dorintele, ii poti trimite reclame cat mai bune. Ea este persoana incantata sa cumpere de la tine.

Ce ai nevoie sa cunosti despre AVATARUL DE CLIENT ?

·         Numele, sau daca presupui persoana da-i un nume. Un singur nume; in cazul in care te gandesti la doua persoane asta poate insemna segment de client si este cu totul altceva.

·         Cati ani are? poti afla de pe Facebook sau din rapoarte.

·         Este barbat? Femeie sau copil?

·         Locatie? este in oras sau in mediul rural? Cati locuitori au orasele din care provine?

·         Job sau afacere? Ce pozitie are in firma?

·         Activitati recreative? Prefera un film sau un spectacol, joaca fotbal sau se uita la TV?

·         Ce canale media foloseste?

·         Ce carti sau reviste citeste?

·         Unde calatoreste? Cu cine mai calatoreste?

·         Pe cine cunoaste sau cine il cunoaste? Poti sa obtine o recomandare indirecta?

·         Ce masina, casa sau produse foloseste?

·         Ce telefon sau laptop foloseste?

·         Cati bani castiga?

·         Ce studii sau nivel de studii are? Cu cine a fost coleg?

·         Ce cursuri sau evenimente de networking frecventeaza?

·         Ce hobby-uri are?

·         Unde se afla in cantitatea cea mai mare?

·         Care ii sunt valorile?

·         De unde cumpara? De cati bani cumpara?

Afla tot ce poti afla si chiar mai mult. Cunoaste-ti clientul si vei stii cum sa-l servesti cel mai bine.

5 intrebari suplimentare:

·         Care sunt problemele, provocarile sau nevoile sale?

·         Care sunt temerile sau frustrarile lui cand vrea sa cumpere ceea ce tu oferi?

·         Ce solutii a mai gasit pana in prezent?

·         Ce nu a primit sau nu a gasit la concurenta ta?


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni la a face afaceri cat mai bune. La cat mai multi clienti.Sebastian BALA

Antreprenoriat cu stil

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seven − five =