Sebastian BALA.ro

Cum sa identificam avantajul concurential

Salutare antreprenorilor.

Astăzi ți-am pregătit un material despre avantajul concurențial.

Cu părere de rău, una dintre cele mai simple, dar și cele mai dificile întrebări pe care le are de răspuns un client este „Care este avantajul vostru concurențial?” și spun asta nu cu intenția de a critica, ci de a sublinia că majoritatea clienților mei din domeniul trainingului și afacerile din piața din România (și, probabil, de peste hotare) nu au un avantaj concurențial clar definit.

Ce reprezintă, totuși, acest avantaj concurențial?

Este acel element, tehnologie, procedură, produs sau abilitate unică care te diferențiază în mod semnificativ și pe care concurența nu îl poate copia.

Avantajul concurențial este echivalent cu avantajul competitiv sau cu elementul de diferențiere; este acel WOW factor.

Merită să fie patentat sau înregistrat la OSIM pentru a te proteja pe termen lung împotriva concurenței.

De ce să avem un avantaj concurențial?

În primul rând, te face remarcabil în fața clienților tăi, fiind ușor de reținut pentru ei.

În al doilea rând, îți oferă longevitate pentru afacerea ta, făcând-o durabilă și sustenabilă.

În al treilea rând, te poziționează clar în fața concurenței pe acel element și îți oferă o „apărare” împotriva potențialelor atacuri la integritatea afacerii tale.

Avantajul concurențial îți asigură stabilitate chiar și în perioadele de criză economică sau dificultăți pe piață.

El nu se schimbă în timp, ci se adaptează. Nu poți schimba elementele fundamentale ale misiunii tale sau ale avantajului concurențial, deoarece acestea sunt baza afacerii tale.

Cum determinăm, totuși, acest avantaj concurențial?

Pentru a face acest articol util și pentru a răspunde cât mai multor întrebări primite de la antreprenori, am decis să vă ofer o listă de 11 întrebări prin care să vă conturați avantajul concurențial:

  1. Ce faci tu și nu face competiția? Care sunt punctele slabe ale competiției?
  2. Cum depășești așteptările clienților?
  3. Care este zona, competența sau valoarea voastră cea mai apropiată?
  4. Care este produsul sau serviciul tău nr.1? De ce este căutat?
  5. Ce anume din ceea ce faci astăzi sau ce vinzi astăzi îți aduce beneficii în viitor? Ce este clar în viitor că vei face sau vei fi?
  6. Cum devenim sau suntem cea mai inovatoare companie în sectorul nostru de activitate?
  7. Prin ce ne remarcăm față de principalul competitor?
  8. Ce anume din ceea ce faci sau ceea ce vinzi se remarcă ușor?
  9. Care sunt principiile pe care se bazează afacerea ta?
  10. În ce segmente din afacerea ta se inovează cel mai mult?
  11. Ce încurajezi oamenii tăi să facă sau să creeze în mod liber? Unde își exprimă pasiunea sau le dai voie să greșească?

Îți cunoști avantajul concurențial?

În cazul în care ai citit acest articol, poți beneficia de o ședință gratuită de consultanță de 30 de minute pentru a identifica avantajul tău competitiv.

Dacă ți-a plăcut, te rog să dai SHARE la acest articol astfel încât să inspirăm cât mai mulți oameni!

Cu respect, Antreprenorul care aduce experiența și studiul la un loc pentru a te ajuta să devii un antreprenor mai bun, Sebastian Bala


Concluzii ale articolului:

  1. Avantajul concurențial este esențial pentru durabilitatea și succesul pe termen lung al unei afaceri, oferind o protecție împotriva competiției și stabilind clar poziționarea pe piață.
  2. Identificarea și definirea unui avantaj concurențial clar pot transforma o afacere într-un brand remarcabil și dorit pe piață.

Statistici relevante:

  1. Potrivit Eurostat, în România, rata de supraviețuire a afacerilor noi este de aproximativ 50% după cinci ani de activitate.
  2. Conform unui raport al Doing Business, România se află pe locul 36 în clasamentul global al ușurinței de a face afaceri.

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *