Cum sa identificam avantajul concurential


Salut, aici Sebastian Bala.

Astăzi ţi-am pregătit un material despre avantaj concurenţial.

Cu părere de rău una dintre cele mai simple şi totuşi cele mai dificile întrebări la care are de răspuns un client este “care este avantajul vostru concurenţial” şi spun asta nu cu formă de critică ci de luare aminte căci mare parte din clienţii mei de training sau afacerile de pe piaţa din România (şi probabil) din afară este că nu au un avantaj concurenţial clar definit.

Ce este totuşi acest avantaj concurenţial?

Este acele element, tehnologie, procedura, produs chiar, acea formulă unică sau abilitate care o faci într-un mod excelent care chiar nu e sau nu se poate copia de către competiţie.

Avantajul concurenţial este acelaşi lucru cu avantajul competitiv sau cu elementul de diferenţiere, este acel element WOAU.

El merită patentat sau merită înregistrat la OSIM pentru a te proteja pe termen lung în fata concurenţei.

De ce să avem un avantaj concurenţial?

În primul rând că te faci remarcabil în fata clienţilor tăi, cu atât mai mult cu cât eşti uşor de reţinut de către ei

În al doilea rând este că îţi oferă longevitate în timp pentru afacerea ta, adică o face durabilă şi sustenabilă.

În al treilea rând este că te poziţionezi clar în fata concurenţei pe acel elemente şi chiar te “poţi apăra” în fața concurenţei de eventuale atacuri la integritate firmei tale.

Avantajul concurenţial îţi asigură siguranţă chiar şi în perioadele de criză economică sau dificultăţi pe piaţă.

El nu se schimbă în timp ci mai degrabă se poate adapta. Nu poţi schimb prea mult elemente ca misiunea firmei sau avantajul concurenţial căci ele sunt baza afacerii tale.

Cum determinăm totuşi acest avantaj concurenţial?

Pentru a face acest articol util şi a răspunde cât mai multor întrebări pe care le-am primit sau le-aş putea primii de la alţi eventuali antreprenori am decis să vă ofer o listă de 11 întrebări prin care să vă conturaţi acest avantaj concurenţial.

  1. Ce faci tu şi nu face competiţia? Care sunt minusurile competiţiei?
  2. Cum anume depăşeşti aşteptările clienţilor?
  3. Care e zona, competența sau valoarea voastră cea mai apropiată?
  4. Care e produsul, serviciul vostru nr.1? Pentru ce este el căutat?
  5. Ce anume din ceea ce faci astăzi, din ce vinzi astăzi, îţi aduce beneficii în viitor? Ce îţi e clar în viitor ce vei fi, sau face?
  6. Cum devenim sau suntem compania cea mai inovatoare în sectorul nostru de activitate?
  7. Prin ce anume să ne remarcăm faţă de competitorul numărul 1?
  8. Ce anume din ceea ce faci sau ceea ce vinzi se remarcă uşor?
  9. Care sunt principiile pe care se bazează afacerea ta?
  10. În care segmente din afacerea ta se inovează cel mai mult?
  11. Ce sunt încurajaţi oamenii tăi să facă, să creeze într-un mod liber? Unde îşi exprimă pasiunea sau le dai voie să greşească?

Tu îţi cunoşti avantajul concurenţial?

În cazul în care ai citit acest articol poţi să beneficiezi de o şedinţă de 30 minute de consultanţă gratuită în a identifica avantajul tău competitiv.


Dacă ţi-a plăcut, te rog să dai SHARE la acest articol astfel încât să inspirăm cât mai mulţi oameni!

Cu respect, antreprenorul că aduce experienţa şi studiul la un loc pentru a te face un antreprenor bun. Sebastian BALA L.

Antreprenoriat cu stil

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

nineteen − 13 =