SEBASTIAN BALA

Cum sa comunici cu un client la telefon

Salut Antreprenorul din tine. Sunt Sebastian si ti-am pregatit un material despre comunicarea cu clientii la telefon.

Cum sa comunici cu un client la telefon 

O mare parte a afacerilor care isi desfasoare activitatea in mediul online sau in contact telefonic cu clientii. Nu exista afacere daca nu ai clienti. Poate exista fara birouri, masini sau poate chiar fara angajati insa nu fara clienti.

In Romania exista inca un procent mare de firme care nu au inca un site, unde la 50% nu sunt online, insa au o relatie cu clientii de la distanta. Ca avem sau nu site, ca avem o afacere tip call center sau ca lucrezi cu un client de la distanta sau furnizor ai nevoie sa sti Cum sa vorbesti cu clientul…

Treaba aici este ca interlocutorul nu te poate vedea si ceea ce faci ci ai la dispozitie decat canalul auditiv. Totusi iata cateva sfaturi bune de urmat pentru a avea conversatii mai bune cu clientii tai.

  1. Incepe politicos: spune-ti numele si fa o pauza pentru ca interlocutorul sa poata sa-si spuna si el numele. Lasa ocazia clientul sa vorbeasca si el prin pauza adecvate conversatiei.  Se poate intampla sa “turui ” 30 minute in fata unui client si el sa intelega cateva lucruri si mai mult nu stim cum sa-l servesti.
  2. Fa pauze in conversatie astfel incat si celalat sa poata sa-si spuna “cuvantul”, mai mult decat atat oamenii cand sunt ascultati se simt importanti. Ne simtim importanti cand suntem ascultati. Pana la urma e clientul tau si asa ar trebui sa se simta.
  3. Mimeaza un zambet: fa-o fizic caci starea se transmite si prin telefon. Fi binedispus in conversatia cu clientul tau si transmite aceasta bine dispozitie, el se va oglindi in starea ta si conversatia va fi mult mai fructoasa.
  4. Da-i clientului detalii despre ceea ce vrei sa discutii cu el, informeaza-l. Unii vanzatori si poate e si cazul tau au un sistem de ghidare a clientului catre rezultat si duc discutia in directia rezultatului insa da-i clientului posibilitatea sa aleaga daca e interesat de subiect si ofera-i informatii pentru care ai initia apelul si discutia cu el .
  5. Fi serviabil cu clientul tau: dispus sa-l ajuti,  foloseste intrebari precum  “Cu ce v-as putea ajuta… , ce pot face mai mult pentru dvs… “
  6. Raspunde prompt solicitarilor clientilor tai: chiar daca nu ai un raspuns pe loc sau o solutie, asigura-l ca vei reveni pana la o data stabilita de comun acord cu o solutie la problema pe care o intampina.
  7. Foloseste un ton prietenos si foloseste tonul voci pentru a sublinia sau contura anumite aspecte. Cel de celalalt capat al firului va simti asta.
  8. Noteaza cele discutate cu clientul: pe langa faptul ca se va simti important, iti va fi usor ca la urmatorul apel sa sti de unde sa reiei conversatia .
  9. Incheie intr-un mod placut si evident cu un rezultat sau un scop clar definit. Pana la urma aveti o relatie de tip win-win si vrei ca fiecare parte sa-si onorez angajamentul. Nu lasa discutii suspendate fara data de final sau fara un decizie. Iti mananca si tie energia si lui timpul.

Comunicarea este o conversatie ntre doua persoane, ca este fata in fata, sau la telefon… emotiile se transmit prin tonul vocii, prin cuvinte, asa ca inainte de o conversatie te ajuta sa te pui intr-o stare emotionala buna.

Atunci cand ai o conversatie telefonica poti folosi asta in favoarea ta, la modul ca un client nu te vede si spun asta ca ai avantajul ca fiecare e pe terenul lui si diferenta fizice, inaltime si imagine sau de spatiu … nu vor fi un dezavantaj pentru tine ci chiar mai mult.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni ! Cu deosebit respect, Sebastian BALA

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *