SEBASTIAN BALA

Cum sa ai parteneri de business potriviti

Cum să ai parteneri de business potriviți

Salut! Aici Sebastian și vreau să vă propun un topic interesant și anume cum să avem parteneri de business buni.

 Probabil că fiecare antreprenor își pune întrebarea aceasta, „cum să întâlnesc sau să creez parteneriate bune, profitabile, de încredere cu alți antreprenori, furnizori sau alte persoane pe termen lung”?

 Ori ai eșuat într-un business din cauza unui partener care nu era de încredere, ori ai închis o afacere pentru că nu te înțelegeai cu partenerul care nu-și făcea treaba sau poate că actual ai nevoie să faci un pas înainte în colaborare pentru ca afacerea să meargă la următorul nivel, atunci acest articol este pentru tine.

 Îți spun primul sfat din experiența mea de peste 12 ani de antreprenor, „Nivelul de colaborare dintre parteneri se reflectă în rezultatele financiare.” Vrei să mă crezi? Poți să te uiți în alte business-uri și să îți dai seamă dacă asta e adevărat. \

 Dacă ești în oricare din cazuri de mai sus sau poate îți pui întrebări de genul:

  • Cum știu că am partenerul ideal pentru acest proiect?
  • Cum aleg partenerul potrivit pentru a realiza proiectul? Sau mai degrabă mă alege el pe mine?
  • Unde pot să găsesc persoana potrivită pentru un parteneriat?
  • Pot să am încredere în acest om sau mă va minți, fura sau înșela?

 Înainte de toate sugestia mea este să te gândești ce ai nevoie de la un partener, adică să negociezi cu tine dacă ai întradevăr nevoie de un partener și pentru ce anume.Câteva idei și întrebări cheie:

  • Pentru a prelua o parte din activități. (Care sunt acele activități la care te pricepi cel mai bine/La care din activități ai nevoie să aduci pe cineva care se pricepe mai bine?)
  • Pentru a susține o parte financiară din afacere/proiect. (Care este suma de care ai nevoie?/Ce ai de oferit în schimb?)
  • Pentru a te elibera de anumite activități care îți ocupă prea mult timp. (Care sunt cele mai valoroase activități pe care le poți face cel mai bine? El se poate descurca mai bine decât tine?)
  • Pentru a avea o vedere 360 * asupra business-ului (Care sunt cele mai tari puncte ale tale?/Care sunt cele mai slabe puncte ale tale pentru care vei aduce o persoană competentă?)
  • Pentru a duce afacerea la nivelul următor (Ceva din ceea ce ai făcut până acum nu te mai ajută să treci la nivelul următor sau mai bine spus ce ai nevoie pentru a trece la nivelul următor?)

 Sper să te ajute cele 5 puncte de mai sus pentru a identifica de ce ai nevoie de un partener, astfel încât alegerea să fie una responsabilă și asumată.

 Unul dintre mentorii mei îmi spunea că pentru un parteneriat de succes trebuie să fie 3 elemente la mijloc: Chimie, Competențe, Caracter.

 Eu îți definesc puțin mai complex ce ar trebui să urmărești atunci când îți selectezi un partener.

Cum știu că este partenerul de business potrivit pentru mine?

  • Există un grad bun de ÎNCREDERE.
  • Încrederea e necesara însă nu suficientă. Ai nevoie de Competențe. Avem competențe apropiate sau complementare? Se poate ocupa de acele aspecte ale afacerii pe care tu nu le stăpânești sau nu ai abilitățile necesare la același standard stabilit?
  • Împărtășiți o viziune de ansamblu. Va puteți racorda la o viziune comună?
  • Reușiți să aveți obiective comune pe termen lung. Aceasta este un MUST. Nu poți construi un business dacă tu și partenerul tău nu mergeți in aceeași direcție. Înțelegi ce-ți spun? Cu ușoara ironie dacă tu mergi la deal și el la vale eforturile voastre nu sunt congruente, ci mai degrabă divergente.
  • Împărtășiți valori comune sau cel putin apropiate. Acele valori pe care le transmiteți angajaților și companiei.
  • Aveți un standard de excelență Altfel va fi dificil să evaluați munca și veți întâlni poate, spun poate, problema că unul are impresia că face mai mult decât celalalt.
  • Este și el interesat de colaborare și este motivat să facă sau să obțină scopul pentru care vă asociați? Nu vrei să ai parteneri leneși sau demotivați. Îți doresc să nu ai parteneri care să-i tragi tu după tine! Crede-mă pe cuvânt și atât!
  • Are un caracter „cu integritate”? În afaceri vin momente tensionate și nu vrei să te trezești lăsat baltă sau mințit, asa că de la început încrederea este un lucru la care să lucrați și să stabiliți termenii colaborării. Crede-mă că e mult mai bine să alocați 2-3 zile la început ca să negociați toți termenii colaborării.
  • Reușiți să deveniți flexibili măcar pâna vă ințelegeti punctele de vedere astfel încât să luați decizii rapide. Nimeni nu vrea un partener „greu de cap” care mereu trebuie convins sau să-i explici tot ce are de făcut – doar de aia cauți un partner și nu un angajat.
  • Are capacitatea și abilitățile de a ocupa poziția care este nevoie în business sau mai degrabă este doar un partener neimplicat? Poate vine doar cu banii sau cu relatiile sau alte beneficii!
  • Poate să aducă valoare firmei sau ție: are relații, are susținere financiară sau are alte lucruri de care afacerea ta are nevoie? Altfel, de ce să ai nevoie de un partener?

Odată clarificat și negociat cu tine de ce fel de partener ai nevoie, întrebarea este unde îl găsesc. Iată câteva sugestii demne de a fi luate în considerare:

  • El poate fi un furnizor care îți înțelege business-ul și cu care ai avut o colaborare bună.
  • Un client vechi cu care rezonezi și care crede în business-ul tău, evident care vrea să intre într-un astfel de business.
  • Într-un eveniment de networking gen Bizz Club, Business Day sau în evenimente pe teme apropiate.
  • Într-un club în care ești înscris sau un cerc restrâns.
  • La recomandarea unui prieten sau a unei persoane care te cunoaște bine pe tine sau pe el. Uneori prietenii te cunosc mai bine și văd ce ți s-ar potrivi. Asta e ca și cu burlacii după 30 de ani 🙂

Obișnuiesc să spun că un parteneriat, o prietenie sau chiar și o relatie între bărbat și femeie este o “NEGOCIERE”.

Probabil că asta ți-ai dat seama sau ai mai auzit, însa ce vreau să-ți aduc in prim plan este că negocierile în relații sunt de 2 feluri:

  • Negociere tip „miză”: adică sunteți orientați către miză și câștig imediat și mai puțin către relație.
  • Negociere de tip „relație” adică pe primul loc e relația și parteneriatul și după care banii sau miza.”

Îmi permit să-ți mai dau un sfat. “Nu negocia în relații de tip „miză” printr-o pozitie conciliantă. Adică să te poziționezi ca și negociator de tip relație, nu de alta, dar ai să suferi.”

Tu ce fel de parteneri îți dorești? 

Sper sa-ti gasesti partenerii ideali de business si sa obtineti cele mai bune rezultate > Sebastian BALA.

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.