Ce este BRANDUL pentru afacerea ta
Salutare, aici Sebastian! Astăzi v-am pregătit un material scurt, dar relevant, zic eu, despre ce înseamnă BRAND-ul unei firme.
Întâi de toate, să înțelegem ce înseamnă BRAND
Brandul, din punctul meu de vedere, este asocierea dintre emoția, nevoia sau problema clientului și denumirea afacerii tale. Cu cât este mai scurtă calea, cu atât brandul este mai ușor de reținut și mai puternic.
Când ne gândim la un brand, avem de-a face cu trei elemente: Numele, Imaginea și Propoziția unică de valoare.
Ce înseamnă fiecare:
- Nume business – Numele cu care te prezinți în fața clientului. Diferă de numele afacerii sau poate fi același. Poate fi numele magazinului online sau al magazinului de la colțul străzii; este numele după care te cunoaște clientul.
- Firma – Este cea cu care facturezi și ești înregistrat la finanțe.
- Logo – Poate fi simbolul grafic pentru a identifica brandul și este diferit de siglă (ex: Final Touch – FT, Bavaria Motors Wagen – BMW etc.).
- Motto – Sau propoziția unică de valoare este ceea ce îi propui tu clientului („Sprite – Potolește setea”).
Ce anume trebuie să iei în considerare când alegi elementele de identitate ale unui brand:
- Nu încerca să faci logo-ul prea complex; în fond, îl facem pentru ca un client să-l înțeleagă ușor și să-l rețină ușor.
- Să faci logo-ul astfel încât să fie recunoscut atât la dimensiuni mari, cât și mici.
- Logo-ul reflectă imaginea afacerii sau imaginea ta. Te reprezintă ca fondator.
- Logo-ul trebuie să transmită valorile companiei sau ale clientului; până la urmă, clientul este cel pe care îl servești.
- Logo-ul trebuie să reprezinte clientul cât și compania. Leagă-l de segmentul tău de client, de avatarul de client (citește articolul despre cum să identificăm avatarul de client).
- Prin faptul că e simplu, logo-ul va fi și memorabil; până la urmă, nu asta ne dorim?
- Gândește logo-ul ca fiind durabil în timp, conform misiunii tale și ale clientului.
- Logo-ul trebuie să transmită nevoia, soluția la problema clientului sau emoția.
- Asigură-te că logo-ul funcționează în medii diferite: atât online, cât și offline, atât pe cărți de vizită, cât și pe tricouri și alte produse promoționale.
- Folosește fonturi specifice sectorului tău de activitate. Cele mai renumite logo-uri conțin una sau două culori (ex: Coca-Cola, BMW, Sprite).
Un brand se formează după 3-5 ani de activitate, așa că până atunci poți să schimbi culoarea, sigla sau chiar și numele; însă nu schimba misiunea ta prea des. Oricum, companiile mari își ajustează brandul sau elementele vizuale după o anumită perioadă, doar că elementele esențiale, gen culoare, mesaj, conținut, rămân.
Ți-a plăcut articolul? Te rog să dai SHARE la acest articol astfel încât să inspirăm cât mai mulți oameni. Să ne auzim cu un Brand puternic peste ani!
Cu respect si apreciere, Sebastian BALA