SEBASTIAN BALA

3 Analize ale mediului de afaceri

3 Analize ale mediului de afaceri

Salut! Sunt Sebastian și astăzi ți-am pregătit un material despre analiza afacerii.

La ce te ajută să știi cum să faci o analiză în business ?

Te ajută să ai o viziune mai bună asupra afacerii tale.

Faptul că știi cum să faci o analiza pertinentă a business-ului tău sau al mediului de business te scutește de mult efort și timp pierdut în a afla „secretele” sectorului tău de activitate.

Că vrei sau că nu vrei, aceste forțe și elemente acționează asupra afacerii tale. Ceea ce ai de făcut este să le identifici și să încerci să le depăsești sau să gasești soluții cât mai creative.

  1. Analiza SWOT :
  • S- Punctele tari: Care sunt punctele tari ale afacerii tale? Poți să răspunzi la următoarele întrebari: La ce se pricepe afacerea ta cel mai bine? Unde este echipa ta cea mai bună? Care sunt abilitățile și competențele pe care le stăpâniți cel mai bine?
  • W- Punctele slabe: Care sunt punctele slabe ale afacerii tale? Răspunde la următoarele întrebari: Care este domeniul cel mai slab dezvoltat? Unde avem o lipsă de resurse sau de capacități? Ce ne ține pe loc?
  • O- Oportunități: Care sunt oportunitățile pe care le ai cu business-ul tău? Ce poți exploata în favoarea afacerii tale? Unde poți maximiza profiturile și eforturile?
  • T- Amenințări: Ce iți pune în pericol afacerea? Care sunt acele situații sau riscuri care îți pot afecta business-ul tău în următoarea perioadă?
  1. Analiza PESTEJ :
  • Politic: Cum îți afectează afacerea ta mediul politic? Care sunt influențele dictate de schimbările în mediul politic?
  • Economic: Care sunt influențele economice din sectorul tău de activitate care îți pot afecta afacerea?
  • Social: Are mediul social un efect al afacerii tale? Schimbările la nivel de atitudine, mentalitate umană îți pot crește afacerea sau cum ți-o afectează?
  • Tehnologia: Îți afectează tehnologia afacerea ta? Dacă da, în ce fel?
  • Educațional: Educația din comunitatea din care faci parte sau chiar din țara în care ai lansat afacerea îți poate afecta afacerea? Clientul, angajatul sau oamenii educați îți cresc sau îți blochează accesul către dezvoltarea afacerii tale?
  • Juridic: Legile statului și legislația în domeniul afacerii este in defavoarea ta sau te susține? Cum îți influențează noile decizii?
  1. Analiza 5F Porter:
  • Furnizori: au putere de negociere asupra ofertei sau este o piață deschisă și favorabilă unde ai acces la mai mulți furnizori?
  • Clienți: au putere de negociere asupra afacerii tale? Cer aceștia concesii greu de satisfăcut?
  • Competiția: cât de mare este concurența din sectorul tău de activitate? Poți face față competiției?
  • Noi intrați: este un sector cu bariere mici de intrare sau mai degrabă se intră greu în acest sector? Cum influențează noii intrați piața și concurența?
  • Produse substitute: sunt accesibile produsele sau serviciile care pot înlocui ușor oferta ta? Ai creat un avantaj concurențial care să te protejeze de produsele noi apărute?

Atunci când ai o imagine de ansamblu asupra afacerii tale și a domeniului de activitate poți să iei decizi asumate pe termen lung.


Daca ti-a placut, Te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni. La cat mai bune planuri realizabile tie Antreprenorule > Sebastian BALA L.

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *