Despre noi

Cum sa obtinem rezultate predictibile si performanta in Antreprenoriat

Creaza un viitor mai bun pentru clientii tai… Creaza o viziune pentru angajatii tai… Accepta noi provocari…
No more posts
23/iul./2018
Cele-5-functii-ale-managerului.png

Cele 5 functii ale unui manager

Salut, aici Sebastian si astazi ti-am pregatit un articol despre functiile managementului.

Fie ca vorbim despre managementul unei organizatii caritabile, fie ca discutam de managementul unei afacerii de 1 milion de euro sau chiar de managementul personal, functiile acestea se exercita si exista in cazul in care se doresc rezultate considerabile.

În abordarea managementului romanesx există funcția de coordonare, se preferă previziune în loc de planificare, funcției de conducere i se spune antrenare (uneori și motivare), funcției de control i se spune control-evaluare (deși evaluarea este conținută în control) insa asta nu e neaparat corect sau gresit.

Câteva exemple din manualele românești:

(1) planificare,

(2) organizare,

(3) coordonare,

(4) motivare,

(5) control.

Există și autori români care au aderat la abordarea contemporană internațională, considerând că funcțiile managementului sunt:

(1) planificarea,

(2) organizarea,

(3) conducerea,

(4) controlul.

Stăncioiu & Militaru, 1998; Brătianu et al., 2006; Brătianu et al., 2011.

Acum haideti să vedem ce înseamnă fiecare, pentru o mai bună înțelegere a fiecărei funcții manageriale.

Planificarea. Planificarea ca funcţie a procesului de conducere e tratată de Taylor ca un rezultat al diviziunii muncii – intelectuale şi fizice.  In cartea sa “Principiile conducerii ştiinţifice” (1911) el scria: între lucrători şi conducător există diviziunea muncii şi a răspunderii. Conducătorul îndeplineşte lucrul pentru care este mai pregătit, decât muncitorii care vor lucra mai efectiv, productiv dacă lucrul lor va fi din timp planificat de către conducător.”

Organizarea. Organizarea – procesul prin care se determină structura şi repartizarea funcţiilor;  defineşte ansamblul proceselor de conducere prin intermediul cărora se divizează activitatea organizaţiei, stabilindu-se şi determinându-se subactivităţile şi sarcinile corespunzătoare concrete. Organizarea constă în definirea poziţiei şi a rolului fiecărui compartiment, in precizarea scopurilor, sarcinilor, responsabilităţilor şi autorităţilor fiecărui post, in repartizarea echitabilă a sarcinilor; in stabilirea relaţiilor între compartimente, in stabilirea gradului optim de delegare a autorităţii şi responsabilităţii, in repartizarea resurselor pe obiective.

In organizarea răspunde la întrebările: cine anume şi ce trebuie să facă, cine răspunde şi de cine răspunde,  de canalele de comunicare, de gruparea concretă a activităţilor omogene şi specializate. Deci, prin funcţia de organizare, utilizâm corect resursele de care dispune organizaţia: materiale, financiare, umane, informaţionale şi în concordanţă cu condiţiile mediului extern (economico-sociale, demografice, culturale etc.) managerul trebuie să rezolve toate problemele apărute, stabilind locul, rolul şi responsabilitatea fiecărui membru al organizaţiei.

Coordonarea: Funcţia de coordonare mai este numită şi funcţia de personal. Coordonarea poate fi definită ca o activitate conştientă cu scopul de a dobândi armonie şi unitate de efort în urmărirea unui obiectiv împărtăşit într-o organizaţie sau comun mai multor organizaţii, ori coordonarea constă în ansamblul proceselor prin care se sincronizează activităţile şi eforturile individuale ale membrilor, astfel ca ele să contribuie le realizarea eficientă a obiectivelor organizaţiei. Coordonarea include de asemenea şi administrarea personalului, scopul principal al căreia este de a selecta persoanele cu abilităţile cele mai potrivite pentru posturile corespunzătoare, determinarea modului de remunerare şi menţinere a lor în organizaţie, precum şi acţiunile desfăşurate în vederea întreruperii activităţii angajaţilor din cauza pensionării, transferului sau a concedierii.

Coordonarea ca funcţie a managementului este necesară datorita influenţelor pe care le resimte organizaţia, atât în interiorul sau cât si-n exterior, datorită schimbărilor generate de progresul tehnic.

Direcţiile principale de acţiune pentru coordonare sunt:

– coordonarea nemijlocită a personalului în activităţile lor curente;

– coordonarea prin politica de personal a organizaţiei, exprimată prin reguli

şi proceduri concrete;

– coordonarea prin rapoarte asupra rezultatelor obţinute;

– coordonarea prin instrucţiuni;

– coordonarea prin instruirea personalului de conducere.

Pentru asigurarea unei activităţi eficiente conducătorul poate folosi mai multe mecanisme coordinative, reieşind din necesităţile concrete, circumstanţele corespunzătoare etc.

Acţiunea de coordonare poate fi bilaterală, atunci când ea derulează între manager şi subordonat sau poate fi multilaterală, când derulează între manager şi mai mulţi subordonaţi.

Pentru ca acţiunea de coordonare să se realizeze continuu şi eficient, este necesar ca la nivel de organizaţie între diferitele elemente structurale, cît şi între oameni, să existe comunicaţii eficiente, iar salariaţii să fie receptivi la modificările care se impun.

Motivarea – (antrenarea). Managerii sunt în permanenţă preocupaţi de modul în care îşi pot motiva (influenţa) oamenii să lucreze mai bine, plecându-se de la ideea că un manager poate lua măsuri care vor avea un efect asupra cantităţii şi calităţii performanţelor angajaţilor. Motivarea este un proces de stimulare personală şi a altor persoane pentru atingerea unui scop sau scopuri. Pentru a lucra bine, oamenii trebuie să fie puternic implicaţi în munca lor şi dornici să-şi atingă anumite scopuri: de la cele mai simple (cum ar fi dorinţa de a face rost de bani sau de a ajunge mai repede acasă), până la cele mai complexe şi utile organizaţiei (a realiza lucruri importante, a găsi metode noi eficiente, a face ceea ce le face plăcere).

O altă definiţie a motivării conchide, că motivarea este modalitatea prin care se integrează satisfacerea necesităţilor şi intereselor individuale ale salariaţilor cu realizarea obiectivelor întreprinderii. Sau, conform afirmaţiei lui Dwight Eisenhower:

“Motivarea este arta de a face oamenii să facă ceea ce vrei tu, pentru că ei doresc să o facă”.

Reieşind din aceste definiţii ale motivării, întâlnite în literatura de specialitate şi care exprimă conţinutul şi esenţa ei, se poate deduce importanţa funcţiei de motivare în activitatea unui conducător. Rolul managerului este de a identifica şi a preciza în ce mod atingerea obiectivelor organizaţiei asigură şi satisfacerea propriilor nevoi ale angajaţilor, iar problema principală în domeniul motivării, care trebuie să fie rezolvată de conducător este:

“Cum să antreneze întreaga energie creatoare a subordonaţilor pentru a realiza cu maximă eficienţă obiectivele organizaţiei?”

Pentru a funcţiona şi a fi viabile într-o lume competitivă, organizaţiile trebuie să îşi motiveze angajaţii să facă următoarele lucruri:

  1. Să se alăture organizaţiei şi să rămână în ea.
  2. Să îndeplinească sarcinile pentru care au fost angajaţi.
  3. Să adopte un comportament creativ, spontan şi inovativ.

Dacă toate organizaţiile dintr-un domeniu au tehnologii similare, beneficiază de un avantaj organizaţia care rezolvă cel mai bine problema motivării. Dacă angajaţii de pe toate nivelele sunt motivaţi să rămână în cadrul organizaţiei, să îşi facă treaba la cel mai înalt nivel de eficacitate posibil şi să încerce să facă lucrurile mai bine, organizaţia respectivă este eficace într-o mai mare măsură decât cele în care performanţele sunt sub standard şi în care nimeni nu încearcă să inoveze sau să găsească modalităţi de creştere a nivelului de performanţe.

Există două tipuri principale de strategii prin care un manager poate încerca să influenţeze comportamentul subordonaţilor: influenţarea directă (strategiile care reprezintă interacţiunea directă dintre manageri şi cei pe care doresc să îi influenţeze) şi ajustările situaţionale (acele strategii proiectate să modifice natura situaţiei în care lucrează o persoană, plecându-se de la ideea că situaţiile modificate vor influenţa motivaţiile interne).

Concepţiile de motivaţie sunt diferite. Mai des întâlnite sunt:

– Concepţia de motivaţie raţional-economică

Angajaţii vor muncii mai mult dacă vor obţine salarii mari, iar performanţa acestora ar fi limitată doar de oboseală.

– Concepţia socială a motivaţiei. Cercetătorii din abordarea relaţiilor umane au demonstrat, că oamenii muncesc pentru a-şi satisface o paletă mai largă de nevoi, importante fiind nevoile sociale şi de recunoaştere.

– Concepţia de auto-actualizare a motivaţiei. S-a focalizat pe conţinutul şi semnificaţia sarcinilor, subliniind importanţa factorilor motivatori interni.

– Concepţia complexităţii persoanei. Se bazează pe adaptarea managerilor la situaţiile particulare şi la nevoile diferite ale angajaţilor.

Pentru conducător este important de conştientizat, că motivarea eficientă presupune respectarea a 3 caracteristici de bază şi anume. Motivarea trebuie:

– să fie complexă, în sensul utilizării combinate atât a stimulentelor materiale, cât şi morale;

– să fie diferenţiată, adică să ţină cont de caracteristicile fiecărei persoane;

– să fie graduală, adică să satisfacă succesiv necesităţile personalului.

Controlul.  Controlul presupune ansamblul proceselor de urmărire a modului în care se desfăşoară diferite acţiuni sau întreg procesul de management, cât şi de reglare a activităţilor organizaţiei prin găsirea unor soluţii eficiente de identificare şi eliminare a efectelor negative apărute în funcţionarea sistemului. Această funcţie se concentrează pe monitorizarea şi evaluarea performanţelor angajaţilor cu scopul de o obţine şi menţine o îmbunătăţire continuă a calităţii activităţii lor.

Controlul trebuie să fie adaptat specificului locurilor de muncă şi activităţilor pe care le desfăşoară personalul controlat;

  • flexibilitate – controlul trebuie să fie adaptabil schimbărilor ce pot interveni de la o perioadă de timp la alta;
  • concentrarea pe aspecte critice – controlul se va efectua cu precădere în punctele strategice, cheie, deosebit de importante pentru rezultatele finale;
  • durată redusă, viteza mare de raportare – controlul este eficient, când permite identificarea rapidă a eventualelor greşeli, creând astfel posibilitatea adoptării măsurilor corective în timp util, înainte ca efectele negative să se extindă;
  • simplitate, claritate – controlul trebuie să fie simplu, uşor de înţeles, de adaptat şi de aplicat;
  • cost eficient – rezultatele obţinute în urma controlului să nu fie mai scumpe ca costul activităţilor de control;
  • adaptabilitate – controlul să fie aplicabil, adică să ducă şi la corective.

Controlul mai poate fi considerat ca o etapă finală a procesului de luare a deciziilor şi constă în verificarea concordanţei dintre procesul de funcţionare a sistemului condus şi deciziile de conducere şi depistarea abaterilor de la deciziile de conducere apărute. În acest scop, controlul trebuie să îndeplinească anumite cerinţe:

– să fie atotcuprinzător;  să asigure cunoaşterea modului cum se aplică deciziile;

– să asigure întărirea responsabilităţii la toate nivelurile;

– să asigure respectarea reglementărilor legale;

– să pună accentul pe îndrumare şi ameliorare;

– să fie operativ în aplicarea corectărilor care se impun.

Acţiunile de control nu trebuie sa se limiteze numai la evaluarea rezultatelor în raport cu obiectivele şi normele stabilite, ci să contribuie la prevenirea tendinţelor şi fenomenelor, care necesită luarea unor decizii de corecţie.

Deci, controlul nu acţionează numai pentru sesizarea abaterilor şi corectarea lor, ci, în primul rând, pentru prevenirea acestora.

Cu acestea fiind spuse, sper ca am creat pentru voi un material nu doar informativ ci si educativ.

Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni!

La cat mai bune decizii si actiune bine gestionate. Cu respect,  Sebastian BALA L.


23/iul./2018
Business-coaching-2-e1530287619467.jpg

Principalele beneficii ale coaching-ului pentru antreprenori

Salut, aici Sebastian si astazi ti-am pregatit un material despre beneficiile coachingului.

Intr-un articol anterior am mentionat ce inseamna coachingul si business coachingul si despre relatia ta cu un coach, astazi iti spunem cateva beneficiile esentiale pentru care sa alegi sa lucrezi cu un coach.

Ele sunt valabile în orice stadiu al dezvoltării afacerii sau afacerilor, de la începutul lor (start-ups) până în perioada de maturitate completă.

-Așadar, ce poate face un coach pentru tine, un antreprenor român?

La această întrebare a răspuns Mihai Stănescu, coach pentru antreprenori.

Iată cele zece răspunsuri posibile la întrebarea de mai sus:

  1. Te poate ajuta să îți creezi o viziune a destinației afacerii tale, pentru 3, 5 sau chiar 10 ani. Mai mult decât atât, având în vedere că rolul coach-ului este să se poziționeze în viitorul clientului, vom formula această viziune folosind prezentul. De ce? Pentru a genera în tine energia necesară propagării constante și accelerate către visul tău de împlinire personală și succes în afaceri.
  2. Vei ajunge în sfârșit să îți formulezi un plan de afaceri coerent și funcționabil, însoțit de o strategie eficientă de comunicare, marketing și vânzări. Mulți dintre antreprenorii pe care i-am întâlnit nu își scriu un plan de afaceri din simplul motiv că pare un efort fără nici un beneficiu. Neavând un plan, nici nu au ce să urmărească, să îmbunătățească și nici la ce să se raporteze. Prin coaching, îți vei planifica exact dezvoltarea afacerii și îți vei găsi poziționarea ta unică, potrivită pe piață.
  3. Pare incredibil, dar vei învăța să pui în miscare un proces de marketing și vânzări care va aduce rezultate aproape fără efort. Imaginează-ți că îți poți crea nișa ta și numai a ta, în care clienții te pot privi ca fiind expertul aflat întotdeauna la dispoziția lor, cu soluții mai bune decât s-ar putea ei gândi vreodată! Doar stabilindu-ți o nișă îți poți crește afacerea natural și cu mai puțin efort.
  4. Vei învăța de la tine însuți cum să îți setezi obiective care chiar sunt potrivite pentru ritmul tău. Ce vrei cu adevărat să se întâmple cu afacerea ta? Te va ajuta să îți găsesti cel mai sincer și frumos răspuns, ieșind complet din îngrăditurile lui „trebuie să fac aia, să obțin ailaltă, etc.” Când ceea ce faci se bazează pe ceea ce crezi într-adevăr ca fiind bine, coaching-ul spune că ești aliniat. Cu valorile și principiile tale, cu lumea și cu acțiunile din prezent. Cunoști o sursă de energie personală mai puternică?
  5. Odată stabilite și clare, îți vei atinge obiectivele de business mult mai rapid. De ce? Pentru că ai pe cineva care te ține responsabil de deciziile pe care le iei, săptămână de săptămână, lună de lună, an de an. În acest fel vei face o economie notabilă în privința celei mai importante resurse: timpul. Împreună cu coach-ul tău vei învăța să fii mai eficace, mai eficient și mai productiv.
  6. Vei face mai puține greșeli. Le spun de la început celor cu care lucrez: nu mai e nevoie să funcționezi pe strategia străveche „încercare-eroare”. Imaginează-ți cum este să ai un spațiu de testare a oricărei decizii, idei și strategii noi. Coach-ul tău este un partener bine calibrat în privința realității, fără ca aceasta să însemne că vei împărți profitul cu el. El este un fel de „al treilea ochi”, având experiența necesară acestui rol din contractele de coaching anterioare.
  7. Te vei dezvolta mai bine și mai rapid decât credeai că este vreodată posibil. Coach-ul tău te poate ajuta să vezi lucruri de care e posibil să nu fii conştient, atât la cum îti conduci afacerea, cât și chiar la tine ca persoană. „Punctele oarbe” (blindspots) sunt de obicei surse de creativitate și de evoluție. Un alt lucru pe care îl spun clienților mei este să nu fie surprinși dacă pe parcurs vor renunța la lucrurile sau chiar la oamenii față de care evoluează rapid. Vei avea noi limite și îți vei desena un drum plin de realizări.
  8. Implicit, te vei confrunta cu mai puține greutăți și probleme de zi cu zi. Când știi într-adevăr ce îți dorești de la business-ul tău și de la oamenii din viața ta, când ești conștient de limitele tale, lucrurile tind să se așeze într-o ordine firească. Așa îți vei crește rapid și standardul de viață. Pentru că viața ta este mult mai mult decât o continuă rezolvare de probleme presante.
  9. Vei produce mai mulți bani, fiind concentrat pe un dublu standard: un număr de euro profit și performanța ta în a-l atinge. Coach-ul te va ajuta să îți creezi o grilă a succesului, indiferent de tipul de business, de ce clienți ai și de cum evoluează piața în care funcționezi. Iar grila va conține și indicatori de performanță, pe care tu îi certifici ca fiind eficienți. Vei face mai puțin efort, pentru că vei avea hârtii mai bune.
  10. Am lăsat la urma cel mai important beneficiu: autenticitatea. Ingredientul principal al fericirii este să fii ceea ce ești, într-adevăr. Cu un coach, vei avea pe cineva întotdeauna atent în această directie, invitându-te constant să nu mai eviți, să nu amâni, să spui ceea ce simți și crezi. Asta îți va crește stima de sine și creativitatea. Vei învăța să ai realmente grijă de afacerea ta, de oamenii tăi, să îi conduci pe un drum greu și frumos. Unul dintre modurile mele favorite de a începe un contract de coaching antreprenorial este să creăm împreună un sistem autonom, care să se poată întreține singur și aduce profit. Vei fi privit ca cel care repoziționează viitorul companiei, realizându-l în prezent.

Un program de coaching antreprenorial te poate ajuta:

-sa iei START-ul.

Nu este usor sa o iei pe acest drum, mai ales in Romania. Dincolo de aspectele legislative si contabile pe care trebuie sa le ai in vedere, antreprenoriatul presupune si multa munca de pregatire, documentare si planificare. Toate sunt importante pentru un start reusit pe acest drum.

-sa prinzi VITEZA

Greul începe cu adevărat după ce ai pornit la drum. Studiile arată că cele mai multe afaceri se închid în primul an. Prima perioadă este cruciala nu doar din punctul de vedere al acțiunilor tale ci și al moralului tău. Chiar și antreprenorii de succes îți vor povesti că au avut momente cand au vrut să se dea bătuți și să renunțe.

-sa mentii TEMPO-ul

Ești bine? Ai un business stabil? Ce trebuie să faci pentru a-l păstra? Probabil îți dai seama cât de important este să păstrezi piciorul pe accelerație. Dar este important să faci asta cu un consum minim de energie.

-sa RUPI RITMUL

Aici este partea cea mai interesanta. De fapt, antreprenoriatul este mereu despre ruperi de ritm și schimbări de joc. Fără inovare vei rămâne, în cel mai bun caz, un antreprenor mediocru. Instrumente există, idei ai tu, tot ce îți mai trebuie este scânteia de a pune lucrurile în miscare.

-sa te BUCURI de ce faci bine

Iar acesta este lucrul cel mai important. Toată lumea crede că antreprenorii sunt cei mai fericiți oameni din lume, mai ales dacă au succes. Dar tu știi că nu este chiar așa. Indiferent de cât de bogați sunt sau de cât de împliniți sunt, feericirea antreprenorilor se va găsi (și) în alte lucruri.

De reținut:

-Nu vindem soluții antreprenoriale și nu pretindem că știm mai bine ca tine ce ar trebui să faci.

-Coachii noștri, deși cu experiență în antreprenoriat, nu sunt consultanți. Programul de coaching antreprenorial se va axa pe gasirea obiectivelor tale si formularea planului tău pentru business-ul tău.

-Cele mai bune sfaturi sunt cele pe care ți le dai singur. Noi te vom ajuta doar să îți formulezi atât întrebările cât și răspunsurile.

-Coach-ul te va ajuta să descoperi și să fructifici potențialul tău.

-Un program de coaching antreprenorial te va ajuta să clarifici, sa descoperi, sa te motivezi, sa inovezi, sa te bucuri.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni!

La multe reusite, Sebastian Bala


23/iul./2018
cnlb-construction-coaching.jpg

Coaching Antreprenorial

Salut, aici Sebastian si astazi iti povestim cateva lucruri despre coaching, business coaching si relatia cu un coach.

Un program de coaching antreprenorial te va ajuta sa iti canalizezi energia catre obiectivele business-ului tau, sa iti setezi obiective si sa le atingi, sa ai o strategie buna si viziune clara a ceea ce vrei sa faci.

Probabil citești aceste rânduri pentru că te afli într-una dintre situațiile de mai jos:

  • Ai vrea să îți dezvolți propria afacere. CUM SĂ ÎNCEP?
  • Ești deja antreprenor dar ceva nu merge. FAC CEVA GREȘIT?
  • Ești antreprenor și lucrurile merg așa și așa sau chiar binișor de ceva timp, dar simți că se poate mai bine. M-AM BLOCAT?
  • Ești antreprenor, ai succes, dar ai atât de multe de făcut încât nu te poți concentra pe dezvoltare sau nu te poți bucura de munca ta. EU CE VREAU DE FAPT?

În acest caz, te afli în locul potrivit.

Cum te poate ajuta Coaching4Businesss pe tine sau pe compania ta?

Business coaching-ul are rolul de a ajuta antreprenorii, managerii și angajații să atingă un alt nivel de performanță în activitatea lor. Business coaching-ul nu este doar despre succes ci poate să fie și despre supraviețuire în mediul de business. Indiferent de motivul pentru care dorești să fii mai bun, un coach de business te poate ajuta să faci acest lucru, te ajuta sa depasesti obstacolele, sa vezi noi perspective si sa te refocusezi sau centrezi pe ceea ce este esential in afacerea ta

De regula, clienții de business coaching sunt oameni care își doresc să atingă anumite obiective profesionale, care vor să producă o schimbare de ritm în viața profesională, care își doresc să atingă sau să mențină un anumit nivel în business.

Business coaching -ul este, în esență, o modalitate de dezvoltare a resurselor umane prin sprijin, ghidare, feedback și sfaturi, cu scopul de a crește performanța în diferite arii de business sau profesionale.

Beneficiile business coaching-ului:

Ce anume vei câștiga participând la sesiuni de coaching de business?

  • organizarea și prioritizarea obiectivelor
  • focus pe ceea ce este important
  • peformanță crescută
  • încredere de sine sporită
  • optimizarea activității și proceselor
  • claritate asupra unde ești, unde vrei să ajungi și ce vrei să implementezi
  • strategii de creștere
  • depășirea obstacolelor
  • reducerea stresului prin obtinerea directiei
  • vei preveni apariția burnout-ului
  • inițierea și gestionarea schimbărilor
  • redobândesti si cresti motivația

Cum sa fac alegerea unui coach de business?

Când alegi un coach de business, probabil lucrul cel mai important este să rezonezi cu el sis a aveti valori comune. Cel care te va călăuzi către succes trebuie să fie o persoană care te poate înțelege, care poate vorbi aceeași limbă cu tine, care are experiență în aria de business pe care dorești să lucrezi sau – de ce nu – care a trecut la rândul său prin ce treci tu.

Sunt coachi ci traineri care au experienta si alti care nu au sau au mai putina, ideal ar fi ca omult cu care lucrezi sa aiba o oarecare experienta in business sau domeniul tau de activitate, ina nu e obligatoriu ca el sa aiba experienta neaparat in ceea ce faci tu ci sa te intelega ceea ce faci si sa-ti aduca directia de care tu ai nevoie.

Cine are nevoie de coaching?

Exista conceptia gresita ca la coaching nu ajung decat ratatii, oamenii cu tulburari de comportament, care habar nu au ce sa faca cu viata lor.

Ce nevoie am eu de unul – pe care sa-l mai si platesc! – ca sa fac ce trebuie sa fac? Adica, cum, eu nu ma pot descurca si singur?! Auzi deseori vocea aceasta in cap?

Principala dimensiune a coachingului este curiozitatea, nevoia de a descoperi drumuri noi (care sa le inlocuiasca pe cele vechi), din acest motiv putem face o paralela intre coaching si dorinta de cunoastere.

Lasand la o parte ca in coaching exact asta urmarim (sa ajutam clientul sa se descurce singur), din perspectiva prezentata mai sus ajungem sa punem sub semnul intrebarii curiozitatea insasi.

Ce nevoie mai avem sa cautam noi modalitati de a produce energie electrica, nu stim deja unele? Pastrand registrul ca doar oamenii cu probleme au nevoie de coaching, ar insemna ca o tara, o companie, cu cat este mai avansata tehnologic, cu atat ar trebui sa investeasca mai putin cercetare. Hm, parca lucrurile stau exact pe dos in lumea reala, nu-i asa?

Ei, bine, aici se face diferenta. Normal ca stim ce trebuie facut cu viata noastra, normal ca stim sa ardem petrol pentru a obtine curent, dar, in acelasi timp, simtim ca putem imbunatati ce avem deja. Ramane doar sa ne intrebam cum trebuie procedat.

… chiar asa, cum putem imbunatati ce avem deja? O intrebare specifica de coaching cu o putere fenomenala datorita efectelor imediate pe care le poate genera. Vei vedea imediat.

Te provoc la un exercitiu de cateva secunde. Ridica ochii din ecran, (inchide-i sau lasa-ti capul pe spate) si pune-ti o intrebare simpla:

Care aspect al vietii tale cotidiene, daca s-ar imbunatati cu putin, ar produce cele mai vizibile efecte?

Nu trisa, ca te vad! Alege sa petreci impreuna cu tine insuti cateva clipe.

Vei ramane uimit(a) de perspectivele ce pot aparea. Pune-ti intrebarea de mai sus ca si cum ai vrea sa afli, pe bune, raspunsul. Nu lua in calcul schimbari dramatice, cum ar fi sa castigi la Loto sau sa primesti ca mostenire o insula in Pacific.

Concentreaza-te asupra vietii de zi cu zi. Ce ar fi daca ai putea sa petreci o ora in plus in fiecare zi cu familia? Ce ai face daca ai castiga in fiecare luna in plus cu o suta de euro? Daca ar fi sa te intelegi mai bine cu un singur om din anturajul sau familia ta, cine ar fi el sau ea?

Nu iti face griji pentru mine, stiu sa astept ;).

Gata? Acum vine intrebarea de 1,000 de puncte (si o bila, frumos colorata).

Ce te opreste sa faci aceasta mica imbunatatire?

Serios, ce te opreste sa o faci? Din nou, cauta raspunsul ca si cum ai dori sa il gasesti. Ai toate motivele din lume sa o faci. Apoi, pune-ti o intrebare simpla:

Care ar fi cel mai mic pas care te-ar indrepta in directia potrivita pentru a realiza aceasta mica imbunatatire?

Ai gasit in timpul acestui exercitiu ceva, un mic prim pas, care ar putea sa te apropie de o viata mai buna?

Daca da, profita de efortul depus si nu lasa momentul de gratie sa se piarda. Transforma fara intarziere „as putea sa fac” in „am facut”, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Pentru ca nu exista moment mai bun decat momentul prezent pentru a porni spre o viata mai buna, nu-i asa?

Sper sa-ti intalnesti coach-ul potrivit tie si afacerii tale.

Multumim dna. Emanuela Burcea, pentru dedicarea cu care ne ajuti.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni!

La multe reusite, Sebastian Bala


23/iul./2018
Avantaj-competitiv-e1530195168274.png

Salut, aici Sebastian Bala.

Astazi ti-am pregatit un video despre avantaj concurential.

Cu parere de rau una dintre cele mai simple si totusi cele mai dificile intrebari la care are de raspuns un client este “care este avantajul vostru concurential” si spun asta nu cu forma de critica ci de luare aminte caci mare parte din clientii mei de training sau afacerile de pe piata din Romania (si probabil) din afara este ca nu au un avantaj concuretial clar definit.

Ce este totusi acest avantaj concurential?

Este acele element, tehnologie, procedura, produs chiar, acea formula unica sau abilitate care o faci intr-un mod excelent care chiar nu e sau nu se poate copia de catre competitie.

Avantajul concurential este acelasi lucru cu avantajul competitiv sau cu elementul de diferentiere, este acel element woau.

El merita patentat sau merita inregistrat la OSIM pentru a te proteja pe termen lung in fata concurentei.

De ce sa avem un avantaj concurential?

In primul rand ca te faci remarcabil in fata clientilor tai, cu atat mai mult cu cat esti usor de retinut de catre ei

In al doilea rand este ca iti ofera longivitate in timp pentru afacerea ta, adica o face durabila si sustenabila.

In al treilea rand este ca te pozitionezi clar in fata concurentei pe acel elemente si chiar te “poti apara” in fata concurentei de eventuale atacuri la integritate firmei tale.

Avantajul concurential iti asigura siguranta chiar si in perioadele de criza economica sau dificultati pe piata.

El nu se schimba in timp ci mai degraba se poate adapta. Nu poti schimb prea mult elemente ca misiunea firmei sau avantajul concurential caci ele sunt baza afacerii tale.

Cum determinam totusi acest avantaj concurential?

Pentru a face acest articol util si a raspunde cat mai multor intrebari pe care le-am primit sau le-as putea primii de la alti eventuali antreprenori am decis sa va ofer o lista de 11 intrebari prin care sa va conturati acest avantaj concurential.

1. Ce faci tu si nu face competitia? Care sunt minusurile competitiei?

2. Cum anume depasesti asteptarile clientilor?

3. Care e zona, competenta sau valoarea voastra cea mai apropiata?

4. Care e produsul, serviciul vostru nr.1? pentru ce este el cautat?

5. Ce anume din ceea ce faci astazi, din ce vinzi astazi, iti aduce beneficii in viitor? Ce iti e clar in viitor ce vei fi, sau face?

6. Cum devenim sau suntem compania cea mai inovatoare in sectorul nostrum de activitate?

7. Prin ce anume se ne remarcam fata de competitorul numarul 1?

8. Ce anume din ceea ce faci sau ceea ce vinzi se remarca usor?

9. Care sunt principiile pe care se bazeaza afacecerea ta?

10. In care segmente din afacerea ta se invoeaza cel mai mult?

11. Ce sunt incurajati oamnii tai sa faca, sa creeze intr-un mod liber? Unde isi exprima pasiunea sau le dai voie sa greseasca?

Tu iti cunosti avantajul concurential?

In cazul in care ai citit acest articol poti sa beneficiezi de o sedinta de 30 minute de consultanta gratuita in a identifica avantajul tau competitiv.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

Cu respect, antreprenorul ca aduce experienta si studiul la un loc pentru a te face un antreprenor bun. Sebastian BALA L.


23/iul./2018
frica-de-a-pierde-e1521555976220.png

Provocam “Frica de a pierde iubirea”

Salutare tie, aici Sebastian iar astazi provocam “Frica de a pierde iubirea”.

Sursa acestei frici este dorinta de a fura femeia sau barbatul altei persoane sau de a profita oricand apare ocazia.

Este una dintre cele mai profunde frici si face ravagii atat in trup cat si in suflet.

Dorinta de a obtine iubirea este prezenta inca din epoca de piatra insa cu timpul metoda s-a schimbat. Acum furam patenera sau inima femeilor cu masini de lux, bijuterii sau vacante de lux.

Femeile sunt mai multe expuse la aceasta frica, barbatii avand mai mult in natura lor poligamia.

Care sunt simptomele fricii de a pierde persoana iubita:

  • Gelozia: apar suspiciuni, neincredere in partener, acuzatii nefondate, presupuneri si neadevaruri.
  • Cearta: cauta cearta fara motiv, cauta a se apare sau sa ceara lucruri nejustificate ca dovezi.
  • Dependente: dobandirea de dependente precum alcool, fumat, jocuri de noroc.
  • Oferirea de daruri scumpe:  inocularea ideii ca iubirea poate fi cumparata cu bani. Depasirea bugetului personal in a face daruri scumpe persoanei iubite pentru a nu o pierde este o psihoza.
  • Manifestari: somnolenta, iritabilitate, nervozitate, vointa slaba, dorinta de a face buna impresie in mod excesiv.

Cum tratam frica de a pierde persoana iubita?

  • Eliberati-va de aceasta frica adanc ascunsa in sufletul vostru inainte de a pune stapanire pe voi.
  • Eliberati-va de aceasta teama de a pierde persoana iubita, eliminand cauza, eliberand suferinta.
  • Stapaniti frica de a pierde persoana iubita prin stapanirea emotiilor, puteti sa traiti si fara iubire decat sa fiti prada unui santaj emotional.

Sper ca aceste articol te-a inspirat sa traiesti relatii cu mai multa semnificatie. Inchei prin a-ti spune un mesaj ce l-am citit zilele trecute si care ii aduc valoare in felul urmator…

“Mai bine o iubire pierduta decat o iubire neavuta.”


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai putine temeri si cati mai multi bani > Sebastian BALA L.


23/iul./2018
Portofel.jpg

Salut. Aici Sebastian si astazi provocam frica de saracie.

Ce inseamna aceasta frica si cum apare ea?

Frica de saracie apare din lipsa de incredere in propriile forte, din temeea ca nu putem obtine rezultate financiare, din frica ca nu vom avea suficienti bani, ca nu meritam sa fim bogati. Apare din dorinta de a avea ce are cel de langa noi si chiar mai mult a ravni la cel ce are. Apare din lipsa de predictibilitate a unui viitor financiar.

Cum se manifesta aceasta frica de saracie?🙄

Tendinta excesiva de a dori bani, tendinta de a vrea bunurilor celorlalti, nemultumire fata de propriile resurse sau ca ne putem descurca cu ce ne-a oferit viata, lipsa de incredere in noi ca fiinte umane, lipsa entusiasmului si o pofta de viata scazuta, actiuni slab motivate de orice fel, asteptarea banilor pentru a face ceva.

Lipsa increderii de a cere de la viata bogatia, prosperitatea, iubire, fericire si complacandu-te in situatia data ca fiind o stare de fapt, un destin.

Simptomele fricii de saracie:🤨

  • indiferenta fata de oamenii si preocupare excesiva fata de bani.
  • nehotarare in actiune si decizii.
  • indoiala de sine vs incredere in bani, ca banii sunt solutia.
  • depasirea excesiva a bugetului personal pentru cheltuieli nejustificate.
  • precautie exagerata in privinta situatiilor care implica banii.
  • frica de a nu fi furat.
  • asteptarea unor sume de bani mari pentru a actiona.
  • asocierea cu oamenii saraci sau care vorbesc despre lipsuri materiale si financiare.
  • discutie excesiva despre lipsurile financiare.
  • invinovatirea altora pentru lipsurile materiale, financiare.
  • asteptand o pensie, cotizatie din partea unor terte persoane.

Cum sa depasim frica de saracie?

  • Fiind generosi cu cei de langa noi si oferind un procent din banii castigati. Recomand 5-10% din veniturile tale.
  • Fiind generosi cu noi insine si cu familia. Spargem un procent din castigurile personale. Recomand 5-10%. Cand spun spargem acest procent ma refer la a te trata precum un milionar in devenire, ideea este sa te bucuri pe deplin de acesti bani.
  • Dezvoltand o gandire sanatoasa in privinta banilor, depasirea blocajelor mentale si a convingerior limitative despre bani, afacerii si succes.
  • Acumuland o parte din castiurile personale in conturi de economie (recomand 5-10%)
  • Stabilind suma de bani pe care doriti sa o detineti sau sa o atingeti. Fi specific, termeni precum “bogat”, “multi bani” sau “de succes” nu sunt relevanti si precisi.
  • Hotarare ferma fata de stilul de viata pe care vrei sa-l ai.
  • Educandu-te in materie de bani si afacerii.
  • Asumare si responsabilitate fata de viata, fata de rezultatele succesului dorit.

Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai putine temeri si cati mai multi bani > Sebastian BALA L.


23/iul./2018
Potentialul-Uman.jpg

Salut, aici Sebastian. Astazi ti-am pregatit un material si totodata un exercitiu despre cum poti “Identifica potentialul tau”.

Ce este potentialul uman?

Conform DEX POTENȚIÁL, -Ă, (Ipotențiali, -e, adj., (IIpotențiale, s. n. I. Adj. 1. Care are în sine toate condițiile esențiale pentru realizare, care există ca posibilitate, care există în mod natural sau virtual.

Personal, consider ca potentialul uman este acea combinatie de mai multi factori, care depind de tine in primul rand sa-i cunosti si sa-i valorizez, prin care poti atinge un rezultat maxim intr-o arie a vietii, sector de activitate sau intr-o activitate care te implica.

De ce spun ca depinde in primul rand de tine?

Pai, datorita faptului ca tu trebuie sa-ti cunosti talentele, abilitatile si valorile tale adica sa te cunosti pe tine insuti, ceea ce tot de tine depinde sa le si pui in valoare.

Din pacate pentru tine, pentru mine cat si pentru altii nu va veni nimeni sa te puna in valoare. De tine depinde sa iti hranesti valorile, sa descoperi acele elemente esentiale, unice care zac in tine si care merita scoase la suprafata pentru a straluci in domeniul tau de activitate.

Potentialul uman (personal) este acea forta latenta care este in tine si asteapta sa iasa la lumina pentru a genera rezultate, pentru a aduce beneficii oamenilor si pe acest glob, este acea putere care depaseste chiar mintea logica.

Cum descoperim potentialul uman si care sunt acele elemente care il definesc?

Am pregatit o lista cu 9 elemente care definesc acest potential, dupa cum vei regasi mai jos. Ce te rog sa faci, este sa completezi raspunsurile la cele 9 intrebari cu cat mai multe detalii si ulterior la fiecare din cele 9 casute sa pui unul, doua sau poate 3 raspunsuri punctuale (vei intelege ulterior de ce sa urmezi intocmai acesti pasi).

Te invit sa aloci 1 minut la fiecare intrebare. Scrie raspunsuri cat mai clare.

  1. Care este PASIUNEA ta? Ce nu te lasa sa dormi noaptea ?
  2. La ce fel de activitati esti CHEMAT de catre ceilalti sa ajuti?
  3. Unde esti APRECIAT de catre ceilalti?
  4. Ce anume CER clientii tai sa faci pentru ei? Ce iti cer mai mult, sa faci mai bine ?
  5. La ce activitati esti TALENTAT?
  6. Unde ai putea fi BINE PLATIT?
  7. Care sunt acele activitati pe care le faci si te incarca cu ENERGIE?
  8. Care iti sunt VALORILE? Care activitati iti hranesc valorile ?
  9. Unde ai EXPERIENTA ?

Dupa ce ai raspuns la aceste intrebari ce te invit sa faci este sa iei doua-trei raspunsuri concrete, punctuale la fiecare intrebare si sa le treci in urmatoare plansa.

Poti sa descarci cele 2 planse de aici. Potential Personal

Dupa ce ai descarcat si ai completat ultima plansa, te invit sa cauti care sunt 3-5 puncte comune, adica acele elemente care converg catre centru cercului. Ideea este sa-ti imaginezi acest potential ca o imbinare de mai multi factori.

Toti am fost lasati pe acest PAMANTcu un anume Potential. El asteapta sa fie pus in valoare. Este datoria ta, a noastra a fiecaruia sa ne punem in valoare si sa inspiram pe ceilalti sa ajunga la adevarata lor valoare.

Sper ca acest material sa te inspire si sa gasesti adevarata putere in tine.


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni.

Cu deosebit respect, Sebastian BALA


23/iul./2018
10-problem-financiare-si-rezolvarea-lor.-3-e1516625069431.jpg

 10 probleme financiare si rezolvarea lor 

Salut, sunt Sebastian. Ti-am pregatit un material despre 10 Probleme financiare des intalnite si cateva solutii de rezvolvare.

“Daca tu ai o problema cu banii, ghici ce? banii nu au o problema cu tine.”

 Banii vin acolo unde sunt respectati, acolo unde sunt apreciati, acolo unde sunt organizati.

10 dintre cele mai comune provocari financiare.

  1. “Nu ai destui bani.”

Lipsa banilor tine de lipsa de valoare sau de munca pe care o depunem, este rezultatul eforturilor noastre. Situatia ta financiara apare daca nu-ti gestionezi banii intr-in mod corect sau cand Venituri tale sunt mai mici decat Cheltuielile.

Iata 2 solutii.

  1. Fa o lista cu toate cheltuielile dintr-o luna si apoi redu din ceea ce nu este necesar. Redu din consumul de electricitate, mesele la restaurant de lux sau din numarul de cafele din oras.
  2. Creste veniturile tale prin cresterea valorii muncii tale. Ca sa cresti veniturile tale alege in mod constient sa cresti valoarea serviciilor oferite. Ex: poti face un curs de specializare sau prin cresterea beneficiilor catre clientii tai.

Iti recomand sa citesti articolul despre tipurile de venituri, cheltuieli si datorii.  www.sebastianbala.ro/venituri-cheltuieli-si-datorii/

 

  1. “Nu sti cum sa gestionez banii.”

Sursa acestei probleme consider ca este lipsa de educatie financiare si a unui model de organizare a banilor.

Solutia consta in primul rand in a evidentia venituri si cheltuielile, sa vezi de unde vin banii tai si unde ii cheltui.

Ce mai poti face aici este sa-ti organizezi cheltuielile in categorii ca de exemplu: cheltuieli pe termen scurt (mancare, telefon, transport cu masina) sau cheltuieli pe termen lung (sanatate, taxe, impozite, concediu).

Iti recomand articolul www.sebastianbala.ro/cum-sa-folosim-principiile-prosperitatii-copacul-banilor/  in care gasesti un sistem testat de organizare a banilor tai.

 

  1. “Prea multe cheltuieli – nu ai economii.”

Sursa unei astfel de probleme este de asemeni proasta gestionare a banilor si orientarea pe cheltuieli in detrimentul economisiri.

Solutia cea mai buna pe care o propun clientilor mei este sa foloseasca urmatoare formula:

Venituri – (Economii + Investitii) = Cheltuieli termen scurt + Cheltuieli termen lung.

Asta inseamna ca prima oara cand incasezi banii sa pui cateva procente intr-un cont de Economii si inca o parte pentru Investitii.

Indiferenta de suma sau de venitul pe care il ai actual poti sa pui 2-3 poate 5 procente intr-un cont de Economii.

Iti recomand sa citesti articolul www.sebastianbala.ro/15-metode-bune-de-a-economisi-banii/

  1. “Obiceiuri proaste in legatura cu banii.”

Sursa acestei probleme o consider lipsa de disciplina, a educatiei financiare din copilarie sau a unui model de la care sa ne inspiram in legatura cu utilizarea banilor.

Cea mai mare parte a oamenilor cheltuie banii impulsiv sau iau decizii impulsive in legatura cu banii lor.

Zilnic suntem bombardati cu mesaje de marketing, oferte si propuneri comerciale motiv pentru care raspunsul nostru la aceste oferte isi are oarecum justificarea – asta daca nu suntem destul de disciplinati.  I

ti recomand sa citesti aricolul www.sebastianbala.ro/10-obiceiuri-in-a-folosi-banii-eficient/

 

  1. “Bloacaje mentale legate de banii.”

Cele mai multe convingeri provin din copilarie si din mediu in care ne aflam.

Blocajele mentale sunt acele credinte formate in timp si care ne tin pe loc din a ne atinge adevaratul nostru protential.

Un adevar general valabil aici este:

“Ceea ce credem cu adevarat devine propria noastra realitate.”

Iti recomand 45 afirmatii si convingeri pozitive despre bani si prosperitate din urmatorul articol: www.sebastianbala.ro/45-afirmatii-si-convingeri-pozitive-despre-prosperitate/

 

  1. “Lipsa angajamentelor si a responsabilitatii fata de propriu viitor financiar.”

Aceasta problema apare din lipsa de responsabilitate atat la nivel financiar cat si a asupra vietii.

Provine dintr-o atitudine gresita, prost invatata probabil de a da vina pe alti sau pe circumstante exterioare in loc de asumarea propriei existente.

Odata ce intelegi ca esti singurul si propriul sef, ca esti singura persoana responsabila de viata ei, intri in controlul vietii si mai ales in controlul gandurilor si emotiilor tale.

Oamenii de succes nu acuza pe ceilalti,nu dau vina pe evenimente exterioare si au acest control intern asupra propiilor ganduri si emotii, cat si a faptului ca le directioneaza catre obtinerea rezultatelor si a atingerea obiectivelor dorite.

Iti recomand sa citesti seria de 100 principii financiare.

www.sebastianbala.ro/13-principii-financiare/

 

  1. “Iesi din cercul datoriilor.”

Sursa acestei probleme apare atat din lipsa unui sistem de gestiune a banilor cat si a obiceiuri nocive in legatura cu banii.

In primul rand opreste din a mai face alte datorii si achita datoriile actuale.

Foloseste un procent de 5-10% din veniturile tale si achita in mod treptat datoriile.

Nu mai cumpara din impuls. Lipsa de stapanire de sine, de disciplina si a unei bune educatii financiare se face simtita indiferent de cati bani castigi.

Sustin afirmatia ca “Managementul banilor este mai important decat suma.”

Iti recomand articolul www.sebastianbala.ro/11-principii-financiare/

 

  1. “Atasamente prea mari fata de bani.”

Din punct de vedere Biblic banii nu sunt o problema, ci iubirea banilor este un pacat.

Eu spun ca atasamentele fata de bani sau mai bine zis fata de emotii  precum “frica de saracie” sau “dorinta de a avea bani” in detrimentul altor stari emotionale sanatoase, atrage dupa sine probleme in zona financiara cat si relationala.

Solutia este sa folosesti un sistem organizat de gestiune al banilor si astfel sa te bucuri de banii tai, sa economisesti, sa dai o parte si sa investesti si intr-o oarecare masura.

Faptul ca nu lasi banii sa plece de la tine, adica esti foarte “zgarcit” sau iti neglijezi alte aspecte ale vietii, deasemeni creaza un dezechilibru la nivelul functiilor tale umane.

Orientarea catre valoare si mai putin catre dorinta absurd fata de bani poate fi o adevarata solutie.

Indirect la aceasta provocare iti recomand articolul: www.sebastianbala.ro/cat-valorezi-ca-om/

  1. “Lipsa unui sistem clar. Nu te bucuri de banii tai sau cum sa dai o parte din ce castigi.”

Aceeasi situatie am intalnit si la punctul2, asa ca iti sugerez din nou sa ai un sistem de organizare al banilor conform celor 3 functii:

CRESTERE                CIRCULATIE            CONSUM

Poate te intrebi ce inseamna sa lasi banii sa circule si de ce este important sa faci asta?

Tocmai din faptul ca ai prea multe atasamente emotionale fata de bani si oarecum asta ti-ar limita propria incredere la a genera noi surse de venit pe viitor.

Deci solutia este sa pui un procent intre 5-10% pentru Distractie sau cum imi place sa spun Aroganta, adica sa spargi efectiv acei bani pe lucruri care te fac sa te simti foarte bine: un ceas nou, o excursie de lux, sau un telefon nou. Atentie! In limita bugetului alocat aici.

O forma in a dematerializa atasamente excesive fata de bani este de a face Contributie, adica sa dai un procent de 5-10% din banii tai.

Aceste doua actiuni te ajuta sa eliberezi atasamentele fata de bani si alimentezi constiinta prosperitatii si anume ca ai capacitate cat si posibilitatea ca banii sa se intoarca la tine.

Iti recomand sa citesti urmatorul articolul www.sebastianbala.ro/16-principii-financiare/

 

  1. “Nu sti sa ceri bani pentru munca ta. Nu sti sa oferi bani. Nu sti sa refuzi bani. Nu sti sa primesti bani.

A.Nu sti sa ceri bani pe munca ta? Asta este o problema probabil din lipsa de valorizare a propriei persoane.

Pentru asta iti recomand sa citesti articolul: www.sebastianbala.ro/cat-valorezi-ca-om/. Modestie din punctul meu de vedere inseama sa te apreciezi la adevarata ta valoare.

B. Nu sti sa oferi o suma de bani? Problema apare din faptul ca esti prea atasat fata de bani – aceeasi problema apare si la punctul 9.

Ofera un procent din banii tai pentru o cauza sociala sau pentru a ajuta pe cineva, fara sa te astepti la ceva in schimb.

C. Nu sti sa refuzi banii?

Poate iti pui intrebarea “de ce sa refuzi banii?”

Ideea din spate nu este de a refuza banii propiu zis, nu as putea sa-ti recomand asa ceva ci mai degraba in a refuza mici oportunitati care nu aduc prea multe venituri si adesea sunt cu compromisuri mari in detrimentul faptului de a te focusa si concentra pe oportunitati cu adevarat mari.

Exemplu: faptul ca refuzi un client capricios care iti creeaza mai multe probleme decat benefici iti aduce timpul necesar in a gasi un client nou care cumpara mai mult de la tine.

Refuzand oportunitatile mici te poti concentra pe oportunitatile cu adevarat mari.

D. Faptul ca nu sti sa primesti banii in viata ta. 

Precum oamenii, banilor le place sa fie respectati, banilor le place sa fie apreciati.

Probabil nu te consideri suficient de merituos in a avea bani si asta cel mai provine din convingerile adanc inradacinate.

Banii sunt disponibili pentru toata lumea, schimba convingerile si vei schimba rezultatele, astfel iti vei schimba viata.

“Managementul banilor este mai important decat suma.”

Poti descarca GRATUIT PDF-ul cu 10 Probleme financiare si rezolvarea lor de aici.


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni la a face afaceri cat mai bune.

Cu deosebit respect, Sebastian BALA


23/iul./2018

Valorile Personale. Identificare si Prioritizare

Salut, sunt Sebastian si ti-am pregatit un articol plin de valoare despre “Valori Personale”.

  • Ce sunt VALORILE PERSONALE?

Sunt acel filtru intern prin care tindem sa facem alegerile in viata, sunt acele standarde interne care ne influenteaza atat atitudinea cat si comportamentul. Standarde cu care ne nastem sau pe care le definim si conturam in timp. Ele reprezinta codul nostru intern.

Ele sunt cele care ne influenteaza in cea mai mare parte deciziile de viata.

Este acea energie interna pe care o resimtim atunci cand sunt onorate si acele stari de frustrare cand ne sunt incalcate.

Stiai ca exista o stiinta care se ocupa cu studiul valorilor?

Aceasta se numeste Axiologie  si conform DEX aceasta inseamna “Disciplină filozofică având drept obiectiv studiul valorilor (morale)”.

Tipuri de valori personale:

– Valori Teoretice  adica in cap sau in teorie.

– Valori practice adica acele valori pentru care ne traim efectiv viata.

– Valori dobandite adica pe care le-am preluat inconstient din mediu.

– Valori alese pe care ni le-am insusit din mediu crezand ca asa e bine.

  • De ce este important sa ne cunoastem valorile?

– Cand valorile ne sunt satisfacute ne simtim impliniti.

– Cand ne cunoastem valorile putem face alegeri in viata mult mai usor.

– Ne putem conecta cu oameni asemeni noua ca si valori pentru a duce o viata in armonie si cu semnificatie.

– Ne ajuta sa dobandim mai multa claritate interioara.

– Cunoasterea valorilor ne ajuta sa ne conducem mai usor catre rezultate.

– Oamenii care au un sistem puternic de valori au o directie si un tel in viata, au stabilitate si coerenta in ceea ce fac.

– Cand ne cunoastem valorile ne simtim mai mult in controlul vietii noastre.

– Atunci cand comportamentele noastre sunt congruente cu valorile noastre, simtim senzatia ca facem ceva pozitiv, simtim satisfactie, euforie sau entuziasm.

  • Ce se intampla atunci cand nu ne cunoastem valorile?

– Daca nu ne cunastem valorile si prioritatea lor, suntem in deriva, schimbam des directia si de multe ori nu stim ce sa alegem sau ne este frica sa luam decizii.

– Daca nu TRAIM in functie de scara noastra de valori, vom face alegeri care vor fi in contrast cu noi insine si asta doar pentru ca in acel moment este mai comod asa.

– Cand nu ne onoram valorile avem conflict interior, iar cand ceilalti ne incalca valorile ceea ce face sa simtim frustrare.

Consecinta: faptul ca nu ne cunoastem valorile sau nu traim conform lor avem  conflicte interioare care ne duc sa pierdem perceptia UNITATII noastre.

Inainte de a merge mai departe “Inainte de orice mare rezultat este important sa cunosti ce este important pentu tine insuti.”

  • Cum functioneaza valorile personale?

Exista mai multe exercitii prin care poti afla aceste valori, exista chiar liste cu valori personale, unele chiar impartite pe grupe (cele 10 grupe ale lui Schwartz).

Ideea este sa ne identificam principalele valori, sa traim si sa actionam conform cu lor.

Cele mai multe valori se contureaza in copilarie, insa nu toate valorile se pastreaza. Ele se schimba pe perioada vietii sau in cazul evenimentelor marcante sau in cazul influentelor din mediu .

Caracteristica cea mai importanta a valorilor este relevanta (sau scara prioritatilor), adica cat de relevanta este o valoare pentru tine. Sunt valori foarte relevante si valori mai putin relevante si asta este in functie de prioritati .

O alta clasificare este dupa apropiere sau opuse:

  • Valori conexe, apropiate sau inrudite gen : integritatea cu sinceritatea si cu corectitudinea
  • Valori opuse precum libertatea vs siguranta.

Este important ca valorile noastre sa fie apropiate / inrudite si sa functioneze ca un sistem mai degraba decat sa creez un conflict interior. Cea mai mare risipa de energie este conflictul interior.

“Valorile ne contureaza unicitatea si ne definesc autenticitatea.”

PS: Te invit sa trimiti un email pe adresa contact@sebastianbala.ro cu mesajul “VREAU EXERCITII VALORI” si vei primi imediat un exercitiu complet de identificare a valorilor personale si prioritizarea lor.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai bune strategii implementate > Sebastian BALA L


23/iul./2018
Start4Business-Strategie.jpg

4 Strategii de business.
Poate ai inteles deja ca: “Cel mai scump nu inseamna neaparat ca este cel mai bun.” sau “Atragi ceea ce esti. Ieftin esti, afaceri ieftine faci, profit mic vei obtine.”

Salutare aici Sebastian si astazi vreau sa va recunosc o greaseala pe care am facut-o din lipsa de incredere in strategia mea. Dupa criza undeva in 2009 am reinceput o afacere in care deja aveam experienta si anume in domeniul IT, mai precis vanzarea de produse electronice in online.
Am lansat afacerea, site-ul si initial am creat o strategie pentru clienti premium si !!! nu m-am tinut de ea.
Am revenit la vechea problema “Clientii mei nu au bani”, ca “Sunt prea mic pentru a avea preturi mari” si am reinceput lupta cu pretul.
Atat de mare este competitia in domeniul IT pe baza de pret incat doar pe un produs mai aveam inca cel putin alti 34 de concurenti, acestia doar cei vizibili online pe un singur canal, ca sa ne intelegem. Evident dupa 2 ani am avut rezultate,  am avut cifra mare de vanzari insa nu am obtinut profit semnificativ.

Banuiesc ce o sa zica unii?! afacerile in domeniul IT se bazeaza mai mult pe rulaj si asa este, insa scopul unei firme este sa obtina profit nu doar vanzari. Ei bine, in mod voit sau nevoit, de faptul ca mi-am consumat multe resure interne am luat decizia sa nu mai fac afaceri bazate pe concurenta cu pretul.

Problema se pune ce fac in acest caz? Mai ai alte 3 strategii pe care le ai la indemana.

Ce presupune o strategie de business?

Strategia de business este cum obtinem ceea ce ne-am propus, cum atingem obiectivele. Aceasta cuprinde elemente care tin de viziunea si misiunea firmei, obiectivele propuse, proceduri interne, componenta echipa, resursele disponibile si de client, pozitia pe piata, timpul de intrare pe piata.

Strategia se creeaza in functie de timp:

  • pe termen mediu – adica de la 1 luna la 1 an
  • pe termen lung  de la 1 an la 3-5 ani companiile mari au strategie si planuri deja pe 10 ani poate 20 ani.

Iata cele 4 strategii si unde le poti folosi:

Strategie bazata pe pret: este pretabila in prima faza pentru intrarea pe piata insa nu mentine afacerea pe termen lung. In bataia pe pret va apare mereu cineva care va avea un pret mai mic.

Strategia de diferentiere: este aplicabila afacerilor pe termen lung. Orice afacere de aici ar trebui sa plece, de la ce anume facem diferit decat concurenta. Care sunt acele elemente de diferentiere pe care le ai fata de concurena?

Strategia de nisa: cauta nisa produsului sau clientului tau. Intra pe o nisa ingusta chiar daca e foarte ingusta insa sa fi locul 1, sau creeaza tu o nisa noua. Crede-ma ca numai cu pretul nu poti concura, cu elementele de diferentiere ai nevoie de cateva avantaje, iar la nisa ai nevoie sa gasesti o nisa potrivita.

Strategia de valoare: creeaza cat mai mare valoare clientului tau. Este aplicata cel mai frecvent in prestarea de servicii. Adu valoare adaugata, creeaza materiale gratuite, ofera suport tehnic pentru instalarea de echipamente, etc si dupa care faci vanzarea.

Antreprenorule, nu mai cauta planul perfect – nu exista. Stabileste obiectivele, alege o strategie si da-i drumul. Pana la urma strategia “Sa trecem la actiune” este cea mai buna.

PS1: Adapteaza strategia ta la schimbarile din mediu.

PS2: cum ar fi sa combini 2 astfel de strategii ? Hmm…


Daca ti-a placut, Te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni! La cat mai bune strategii implementate > Sebastian BALA L