Despre noi

Cum sa obtinem rezultate predictibile si performanta in Antreprenoriat

Creaza un viitor mai bun pentru clientii tai… Creaza o viziune pentru angajatii tai… Accepta noi provocari…
No more posts
26/Apr/2018
frica-de-a-pierde-e1521555976220.png

Provocam „Frica de a pierde iubirea”

Salutare tie, aici Sebastian iar astazi provocam „Frica de a pierde iubirea”.

Sursa acestei frici este dorinta de a fura femeia sau barbatul altei persoane sau de a profita oricand apare ocazia.

Este una dintre cele mai profunde frici si face ravagii atat in trup cat si in suflet.

Dorinta de a obtine iubirea este prezenta inca din epoca de piatra insa cu timpul metoda s-a schimbat. Acum furam patenera sau inima femeilor cu masini de lux, bijuterii sau vacante de lux.

Femeile sunt mai multe expuse la aceasta frica, barbatii avand mai mult in natura lor poligamia.

Care sunt simptomele fricii de a pierde persoana iubita:

  • Gelozia: apar suspiciuni, neincredere in partener, acuzatii nefondate, presupuneri si neadevaruri.
  • Cearta: cauta cearta fara motiv, cauta a se apare sau sa ceara lucruri nejustificate ca dovezi.
  • Dependente: dobandirea de dependente precum alcool, fumat, jocuri de noroc.
  • Oferirea de daruri scumpe:  inocularea ideii ca iubirea poate fi cumparata cu bani. Depasirea bugetului personal in a face daruri scumpe persoanei iubite pentru a nu o pierde este o psihoza.
  • Manifestari: somnolenta, iritabilitate, nervozitate, vointa slaba, dorinta de a face buna impresie in mod excesiv.

Cum tratam frica de a pierde persoana iubita?

  • Eliberati-va de aceasta frica adanc ascunsa in sufletul vostru inainte de a pune stapanire pe voi.
  • Eliberati-va de aceasta teama de a pierde persoana iubita, eliminand cauza, eliberand suferinta.
  • Stapaniti frica de a pierde persoana iubita prin stapanirea emotiilor, puteti sa traiti si fara iubire decat sa fiti prada unui santaj emotional.

Sper ca aceste articol te-a inspirat sa traiesti relatii cu mai multa semnificatie. Inchei prin a-ti spune un mesaj ce l-am citit zilele trecute si care ii aduc valoare in felul urmator…

„Mai bine o iubire pierduta decat o iubire neavuta.”


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai putine temeri si cati mai multi bani > Sebastian BALA L.


26/Apr/2018
Portofel.jpg

Salut. Aici Sebastian si astazi provocam frica de saracie.

Ce inseamna aceasta frica si cum apare ea?

Frica de saracie apare din lipsa de incredere in propriile forte, din temeea ca nu putem obtine rezultate financiare, din frica ca nu vom avea suficienti bani, ca nu meritam sa fim bogati. Apare din dorinta de a avea ce are cel de langa noi si chiar mai mult a ravni la cel ce are. Apare din lipsa de predictibilitate a unui viitor financiar.

Cum se manifesta aceasta frica de saracie?🙄

Tendinta excesiva de a dori bani, tendinta de a vrea bunurilor celorlalti, nemultumire fata de propriile resurse sau ca ne putem descurca cu ce ne-a oferit viata, lipsa de incredere in noi ca fiinte umane, lipsa entusiasmului si o pofta de viata scazuta, actiuni slab motivate de orice fel, asteptarea banilor pentru a face ceva.

Lipsa increderii de a cere de la viata bogatia, prosperitatea, iubire, fericire si complacandu-te in situatia data ca fiind o stare de fapt, un destin.

Simptomele fricii de saracie:🤨

  • indiferenta fata de oamenii si preocupare excesiva fata de bani.
  • nehotarare in actiune si decizii.
  • indoiala de sine vs incredere in bani, ca banii sunt solutia.
  • depasirea excesiva a bugetului personal pentru cheltuieli nejustificate.
  • precautie exagerata in privinta situatiilor care implica banii.
  • frica de a nu fi furat.
  • asteptarea unor sume de bani mari pentru a actiona.
  • asocierea cu oamenii saraci sau care vorbesc despre lipsuri materiale si financiare.
  • discutie excesiva despre lipsurile financiare.
  • invinovatirea altora pentru lipsurile materiale, financiare.
  • asteptand o pensie, cotizatie din partea unor terte persoane.

Cum sa depasim frica de saracie?

  • Fiind generosi cu cei de langa noi si oferind un procent din banii castigati. Recomand 5-10% din veniturile tale.
  • Fiind generosi cu noi insine si cu familia. Spargem un procent din castigurile personale. Recomand 5-10%. Cand spun spargem acest procent ma refer la a te trata precum un milionar in devenire, ideea este sa te bucuri pe deplin de acesti bani.
  • Dezvoltand o gandire sanatoasa in privinta banilor, depasirea blocajelor mentale si a convingerior limitative despre bani, afacerii si succes.
  • Acumuland o parte din castiurile personale in conturi de economie (recomand 5-10%)
  • Stabilind suma de bani pe care doriti sa o detineti sau sa o atingeti. Fi specific, termeni precum „bogat”, „multi bani” sau „de succes” nu sunt relevanti si precisi.
  • Hotarare ferma fata de stilul de viata pe care vrei sa-l ai.
  • Educandu-te in materie de bani si afacerii.
  • Asumare si responsabilitate fata de viata, fata de rezultatele succesului dorit.

Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai putine temeri si cati mai multi bani > Sebastian BALA L.


26/Apr/2018
Potentialul-Uman.jpg

Salut, aici Sebastian. Astazi ti-am pregatit un material si totodata un exercitiu despre cum poti „Identifica potentialul tau”.

Ce este potentialul uman?

Conform DEX POTENȚIÁL, -Ă, (Ipotențiali, -e, adj., (IIpotențiale, s. n. I. Adj. 1. Care are în sine toate condițiile esențiale pentru realizare, care există ca posibilitate, care există în mod natural sau virtual.

Personal, consider ca potentialul uman este acea combinatie de mai multi factori, care depind de tine in primul rand sa-i cunosti si sa-i valorizez, prin care poti atinge un rezultat maxim intr-o arie a vietii, sector de activitate sau intr-o activitate care te implica.

De ce spun ca depinde in primul rand de tine?

Pai, datorita faptului ca tu trebuie sa-ti cunosti talentele, abilitatile si valorile tale adica sa te cunosti pe tine insuti, ceea ce tot de tine depinde sa le si pui in valoare.

Din pacate pentru tine, pentru mine cat si pentru altii nu va veni nimeni sa te puna in valoare. De tine depinde sa iti hranesti valorile, sa descoperi acele elemente esentiale, unice care zac in tine si care merita scoase la suprafata pentru a straluci in domeniul tau de activitate.

Potentialul uman (personal) este acea forta latenta care este in tine si asteapta sa iasa la lumina pentru a genera rezultate, pentru a aduce beneficii oamenilor si pe acest glob, este acea putere care depaseste chiar mintea logica.

Cum descoperim potentialul uman si care sunt acele elemente care il definesc?

Am pregatit o lista cu 9 elemente care definesc acest potential, dupa cum vei regasi mai jos. Ce te rog sa faci, este sa completezi raspunsurile la cele 9 intrebari cu cat mai multe detalii si ulterior la fiecare din cele 9 casute sa pui unul, doua sau poate 3 raspunsuri punctuale (vei intelege ulterior de ce sa urmezi intocmai acesti pasi).

Te invit sa aloci 1 minut la fiecare intrebare. Scrie raspunsuri cat mai clare.

  1. Care este PASIUNEA ta? Ce nu te lasa sa dormi noaptea ?
  2. La ce fel de activitati esti CHEMAT de catre ceilalti sa ajuti?
  3. Unde esti APRECIAT de catre ceilalti?
  4. Ce anume CER clientii tai sa faci pentru ei? Ce iti cer mai mult, sa faci mai bine ?
  5. La ce activitati esti TALENTAT?
  6. Unde ai putea fi BINE PLATIT?
  7. Care sunt acele activitati pe care le faci si te incarca cu ENERGIE?
  8. Care iti sunt VALORILE? Care activitati iti hranesc valorile ?
  9. Unde ai EXPERIENTA ?

Dupa ce ai raspuns la aceste intrebari ce te invit sa faci este sa iei doua-trei raspunsuri concrete, punctuale la fiecare intrebare si sa le treci in urmatoare plansa.

Poti sa descarci cele 2 planse de aici. Potential Personal

Dupa ce ai descarcat si ai completat ultima plansa, te invit sa cauti care sunt 3-5 puncte comune, adica acele elemente care converg catre centru cercului. Ideea este sa-ti imaginezi acest potential ca o imbinare de mai multi factori.

Toti am fost lasati pe acest PAMANTcu un anume Potential. El asteapta sa fie pus in valoare. Este datoria ta, a noastra a fiecaruia sa ne punem in valoare si sa inspiram pe ceilalti sa ajunga la adevarata lor valoare.

Sper ca acest material sa te inspire si sa gasesti adevarata putere in tine.


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni.

Cu deosebit respect, Sebastian BALA


26/Apr/2018
10-problem-financiare-si-rezolvarea-lor.-3-e1516625069431.jpg

 10 probleme financiare si rezolvarea lor 

Salut, sunt Sebastian. Ti-am pregatit un material despre 10 Probleme financiare des intalnite si cateva solutii de rezvolvare.

“Daca tu ai o problema cu banii, ghici ce? banii nu au o problema cu tine.”

 Banii vin acolo unde sunt respectati, acolo unde sunt apreciati, acolo unde sunt organizati.

10 dintre cele mai comune provocari financiare.

  1. „Nu ai destui bani.”

Lipsa banilor tine de lipsa de valoare sau de munca pe care o depunem, este rezultatul eforturilor noastre. Situatia ta financiara apare daca nu-ti gestionezi banii intr-in mod corect sau cand Venituri tale sunt mai mici decat Cheltuielile.

Iata 2 solutii.

  1. Fa o lista cu toate cheltuielile dintr-o luna si apoi redu din ceea ce nu este necesar. Redu din consumul de electricitate, mesele la restaurant de lux sau din numarul de cafele din oras.
  2. Creste veniturile tale prin cresterea valorii muncii tale. Ca sa cresti veniturile tale alege in mod constient sa cresti valoarea serviciilor oferite. Ex: poti face un curs de specializare sau prin cresterea beneficiilor catre clientii tai.

Iti recomand sa citesti articolul despre tipurile de venituri, cheltuieli si datorii.  www.sebastianbala.ro/venituri-cheltuieli-si-datorii/

 

  1. „Nu sti cum sa gestionez banii.”

Sursa acestei probleme consider ca este lipsa de educatie financiare si a unui model de organizare a banilor.

Solutia consta in primul rand in a evidentia venituri si cheltuielile, sa vezi de unde vin banii tai si unde ii cheltui.

Ce mai poti face aici este sa-ti organizezi cheltuielile in categorii ca de exemplu: cheltuieli pe termen scurt (mancare, telefon, transport cu masina) sau cheltuieli pe termen lung (sanatate, taxe, impozite, concediu).

Iti recomand articolul www.sebastianbala.ro/cum-sa-folosim-principiile-prosperitatii-copacul-banilor/  in care gasesti un sistem testat de organizare a banilor tai.

 

  1. „Prea multe cheltuieli – nu ai economii.”

Sursa unei astfel de probleme este de asemeni proasta gestionare a banilor si orientarea pe cheltuieli in detrimentul economisiri.

Solutia cea mai buna pe care o propun clientilor mei este sa foloseasca urmatoare formula:

Venituri – (Economii + Investitii) = Cheltuieli termen scurt + Cheltuieli termen lung.

Asta inseamna ca prima oara cand incasezi banii sa pui cateva procente intr-un cont de Economii si inca o parte pentru Investitii.

Indiferenta de suma sau de venitul pe care il ai actual poti sa pui 2-3 poate 5 procente intr-un cont de Economii.

Iti recomand sa citesti articolul www.sebastianbala.ro/15-metode-bune-de-a-economisi-banii/

  1. „Obiceiuri proaste in legatura cu banii.”

Sursa acestei probleme o consider lipsa de disciplina, a educatiei financiare din copilarie sau a unui model de la care sa ne inspiram in legatura cu utilizarea banilor.

Cea mai mare parte a oamenilor cheltuie banii impulsiv sau iau decizii impulsive in legatura cu banii lor.

Zilnic suntem bombardati cu mesaje de marketing, oferte si propuneri comerciale motiv pentru care raspunsul nostru la aceste oferte isi are oarecum justificarea – asta daca nu suntem destul de disciplinati.  I

ti recomand sa citesti aricolul www.sebastianbala.ro/10-obiceiuri-in-a-folosi-banii-eficient/

 

  1. „Bloacaje mentale legate de banii.”

Cele mai multe convingeri provin din copilarie si din mediu in care ne aflam.

Blocajele mentale sunt acele credinte formate in timp si care ne tin pe loc din a ne atinge adevaratul nostru protential.

Un adevar general valabil aici este:

„Ceea ce credem cu adevarat devine propria noastra realitate.”

Iti recomand 45 afirmatii si convingeri pozitive despre bani si prosperitate din urmatorul articol: www.sebastianbala.ro/45-afirmatii-si-convingeri-pozitive-despre-prosperitate/

 

  1. „Lipsa angajamentelor si a responsabilitatii fata de propriu viitor financiar.”

Aceasta problema apare din lipsa de responsabilitate atat la nivel financiar cat si a asupra vietii.

Provine dintr-o atitudine gresita, prost invatata probabil de a da vina pe alti sau pe circumstante exterioare in loc de asumarea propriei existente.

Odata ce intelegi ca esti singurul si propriul sef, ca esti singura persoana responsabila de viata ei, intri in controlul vietii si mai ales in controlul gandurilor si emotiilor tale.

Oamenii de succes nu acuza pe ceilalti,nu dau vina pe evenimente exterioare si au acest control intern asupra propiilor ganduri si emotii, cat si a faptului ca le directioneaza catre obtinerea rezultatelor si a atingerea obiectivelor dorite.

Iti recomand sa citesti seria de 100 principii financiare.

www.sebastianbala.ro/13-principii-financiare/

 

  1. „Iesi din cercul datoriilor.”

Sursa acestei probleme apare atat din lipsa unui sistem de gestiune a banilor cat si a obiceiuri nocive in legatura cu banii.

In primul rand opreste din a mai face alte datorii si achita datoriile actuale.

Foloseste un procent de 5-10% din veniturile tale si achita in mod treptat datoriile.

Nu mai cumpara din impuls. Lipsa de stapanire de sine, de disciplina si a unei bune educatii financiare se face simtita indiferent de cati bani castigi.

Sustin afirmatia ca „Managementul banilor este mai important decat suma.”

Iti recomand articolul www.sebastianbala.ro/11-principii-financiare/

 

  1. „Atasamente prea mari fata de bani.”

Din punct de vedere Biblic banii nu sunt o problema, ci iubirea banilor este un pacat.

Eu spun ca atasamentele fata de bani sau mai bine zis fata de emotii  precum “frica de saracie” sau “dorinta de a avea bani” in detrimentul altor stari emotionale sanatoase, atrage dupa sine probleme in zona financiara cat si relationala.

Solutia este sa folosesti un sistem organizat de gestiune al banilor si astfel sa te bucuri de banii tai, sa economisesti, sa dai o parte si sa investesti si intr-o oarecare masura.

Faptul ca nu lasi banii sa plece de la tine, adica esti foarte “zgarcit” sau iti neglijezi alte aspecte ale vietii, deasemeni creaza un dezechilibru la nivelul functiilor tale umane.

Orientarea catre valoare si mai putin catre dorinta absurd fata de bani poate fi o adevarata solutie.

Indirect la aceasta provocare iti recomand articolul: www.sebastianbala.ro/cat-valorezi-ca-om/

  1. „Lipsa unui sistem clar. Nu te bucuri de banii tai sau cum sa dai o parte din ce castigi.”

Aceeasi situatie am intalnit si la punctul2, asa ca iti sugerez din nou sa ai un sistem de organizare al banilor conform celor 3 functii:

CRESTERE                CIRCULATIE            CONSUM

Poate te intrebi ce inseamna sa lasi banii sa circule si de ce este important sa faci asta?

Tocmai din faptul ca ai prea multe atasamente emotionale fata de bani si oarecum asta ti-ar limita propria incredere la a genera noi surse de venit pe viitor.

Deci solutia este sa pui un procent intre 5-10% pentru Distractie sau cum imi place sa spun Aroganta, adica sa spargi efectiv acei bani pe lucruri care te fac sa te simti foarte bine: un ceas nou, o excursie de lux, sau un telefon nou. Atentie! In limita bugetului alocat aici.

O forma in a dematerializa atasamente excesive fata de bani este de a face Contributie, adica sa dai un procent de 5-10% din banii tai.

Aceste doua actiuni te ajuta sa eliberezi atasamentele fata de bani si alimentezi constiinta prosperitatii si anume ca ai capacitate cat si posibilitatea ca banii sa se intoarca la tine.

Iti recomand sa citesti urmatorul articolul www.sebastianbala.ro/16-principii-financiare/

 

  1. „Nu sti sa ceri bani pentru munca ta. Nu sti sa oferi bani. Nu sti sa refuzi bani. Nu sti sa primesti bani.

A.Nu sti sa ceri bani pe munca ta? Asta este o problema probabil din lipsa de valorizare a propriei persoane.

Pentru asta iti recomand sa citesti articolul: www.sebastianbala.ro/cat-valorezi-ca-om/. Modestie din punctul meu de vedere inseama sa te apreciezi la adevarata ta valoare.

B. Nu sti sa oferi o suma de bani? Problema apare din faptul ca esti prea atasat fata de bani – aceeasi problema apare si la punctul 9.

Ofera un procent din banii tai pentru o cauza sociala sau pentru a ajuta pe cineva, fara sa te astepti la ceva in schimb.

C. Nu sti sa refuzi banii?

Poate iti pui intrebarea “de ce sa refuzi banii?”

Ideea din spate nu este de a refuza banii propiu zis, nu as putea sa-ti recomand asa ceva ci mai degraba in a refuza mici oportunitati care nu aduc prea multe venituri si adesea sunt cu compromisuri mari in detrimentul faptului de a te focusa si concentra pe oportunitati cu adevarat mari.

Exemplu: faptul ca refuzi un client capricios care iti creeaza mai multe probleme decat benefici iti aduce timpul necesar in a gasi un client nou care cumpara mai mult de la tine.

Refuzand oportunitatile mici te poti concentra pe oportunitatile cu adevarat mari.

D. Faptul ca nu sti sa primesti banii in viata ta. 

Precum oamenii, banilor le place sa fie respectati, banilor le place sa fie apreciati.

Probabil nu te consideri suficient de merituos in a avea bani si asta cel mai provine din convingerile adanc inradacinate.

Banii sunt disponibili pentru toata lumea, schimba convingerile si vei schimba rezultatele, astfel iti vei schimba viata.

„Managementul banilor este mai important decat suma.”

Poti descarca GRATUIT PDF-ul cu 10 Probleme financiare si rezolvarea lor de aici.


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni la a face afaceri cat mai bune.

Cu deosebit respect, Sebastian BALA


26/Apr/2018

Valorile Personale. Identificare si Prioritizare

Salut, sunt Sebastian si ti-am pregatit un articol plin de valoare despre „Valori Personale”.

  • Ce sunt VALORILE PERSONALE?

Sunt acel filtru intern prin care tindem sa facem alegerile in viata, sunt acele standarde interne care ne influenteaza atat atitudinea cat si comportamentul. Standarde cu care ne nastem sau pe care le definim si conturam in timp. Ele reprezinta codul nostru intern.

Ele sunt cele care ne influenteaza in cea mai mare parte deciziile de viata.

Este acea energie interna pe care o resimtim atunci cand sunt onorate si acele stari de frustrare cand ne sunt incalcate.

Stiai ca exista o stiinta care se ocupa cu studiul valorilor?

Aceasta se numeste Axiologie  si conform DEX aceasta inseamna „Disciplină filozofică având drept obiectiv studiul valorilor (morale)”.

Tipuri de valori personale:

– Valori Teoretice  adica in cap sau in teorie.

– Valori practice adica acele valori pentru care ne traim efectiv viata.

– Valori dobandite adica pe care le-am preluat inconstient din mediu.

– Valori alese pe care ni le-am insusit din mediu crezand ca asa e bine.

  • De ce este important sa ne cunoastem valorile?

– Cand valorile ne sunt satisfacute ne simtim impliniti.

– Cand ne cunoastem valorile putem face alegeri in viata mult mai usor.

– Ne putem conecta cu oameni asemeni noua ca si valori pentru a duce o viata in armonie si cu semnificatie.

– Ne ajuta sa dobandim mai multa claritate interioara.

– Cunoasterea valorilor ne ajuta sa ne conducem mai usor catre rezultate.

– Oamenii care au un sistem puternic de valori au o directie si un tel in viata, au stabilitate si coerenta in ceea ce fac.

– Cand ne cunoastem valorile ne simtim mai mult in controlul vietii noastre.

– Atunci cand comportamentele noastre sunt congruente cu valorile noastre, simtim senzatia ca facem ceva pozitiv, simtim satisfactie, euforie sau entuziasm.

  • Ce se intampla atunci cand nu ne cunoastem valorile?

– Daca nu ne cunastem valorile si prioritatea lor, suntem in deriva, schimbam des directia si de multe ori nu stim ce sa alegem sau ne este frica sa luam decizii.

– Daca nu TRAIM in functie de scara noastra de valori, vom face alegeri care vor fi in contrast cu noi insine si asta doar pentru ca in acel moment este mai comod asa.

– Cand nu ne onoram valorile avem conflict interior, iar cand ceilalti ne incalca valorile ceea ce face sa simtim frustrare.

Consecinta: faptul ca nu ne cunoastem valorile sau nu traim conform lor avem  conflicte interioare care ne duc sa pierdem perceptia UNITATII noastre.

Inainte de a merge mai departe “Inainte de orice mare rezultat este important sa cunosti ce este important pentu tine insuti.”

  • Cum functioneaza valorile personale?

Exista mai multe exercitii prin care poti afla aceste valori, exista chiar liste cu valori personale, unele chiar impartite pe grupe (cele 10 grupe ale lui Schwartz).

Ideea este sa ne identificam principalele valori, sa traim si sa actionam conform cu lor.

Cele mai multe valori se contureaza in copilarie, insa nu toate valorile se pastreaza. Ele se schimba pe perioada vietii sau in cazul evenimentelor marcante sau in cazul influentelor din mediu .

Caracteristica cea mai importanta a valorilor este relevanta (sau scara prioritatilor), adica cat de relevanta este o valoare pentru tine. Sunt valori foarte relevante si valori mai putin relevante si asta este in functie de prioritati .

O alta clasificare este dupa apropiere sau opuse:

  • Valori conexe, apropiate sau inrudite gen : integritatea cu sinceritatea si cu corectitudinea
  • Valori opuse precum libertatea vs siguranta.

Este important ca valorile noastre sa fie apropiate / inrudite si sa functioneze ca un sistem mai degraba decat sa creez un conflict interior. Cea mai mare risipa de energie este conflictul interior.

„Valorile ne contureaza unicitatea si ne definesc autenticitatea.”

PS: Te invit sa trimiti un email pe adresa contact@sebastianbala.ro cu mesajul “VREAU EXERCITII VALORI” si vei primi imediat un exercitiu complet de identificare a valorilor personale si prioritizarea lor.


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai bune strategii implementate > Sebastian BALA L


26/Apr/2018
Start4Business-Strategie.jpg

4 Strategii de business

„Cel mai scump nu inseamna neaparat ca este cel mai bun. ”

„Atragi ceea ce esti. Ieftin esti, afaceri ieftine faci, profit mic vei obtine.”

Salutare aici Sebastian si vreu sa va spun ca dupa criza undeva in 2009-2019 am reinceput o afacere in care deja aveam experienta si anume in domeniul IT, si anume vanzarea de produse electronice.

Am lansat afacerea, site-ul si initial am creat o strategie pentru clienti premium si … nu m-am tinut de ea. Am revenit la vechea problema „Clientii mei nu au bani’ am reinceput lupta cu pretul. Atat de mare este competitia in domeniul IT pe baza de pret incat doar pe un produs mai aveam inca cel putin alti 34 de concurenti, acestia doar cei vizibili online pe un singur canal, ca sa ne intelegem. Evident dupa 2 ani am avut rezultate,  am avut cifra mare de afaceri insa nu am obtinut profit semnificativ.

Stiu ce o sa zica unii, afacerile in domeniul IT se bazeaza mai mult pe rulaj si asa este, insa scopul unei firme este sa obtina profit nu doar vanzari. Ei bine, in mod voit sau nevoit, de faptul ca mi-am consumat multe resure interne am luat decizia sa nu mai fac afaceri bazate pe concurenta cu pretul.

Problema se pune ce fac in acest caz? Mai ai alte 3 strategii pe care le ai la indemana.

Ce presupune o strategie de business?

Strategia de business este cum obtinem ceea ce ne-am propus, cum atingem obiectivele. Aceasta cuprinde elemente care tin de viziunea si misiunea firmei, obiectivele propuse, proceduri interne, componenta echipa, resursele disponibile si de client, pozitia pe piata, timpul de intrare pe piata.

Strategia se creeaza :

  • pe termen mediu – adica de la 1 luna la 1 an
  • pe termen lung  de la 1 an la 3-5 ani companiile mari au strategie si planuri deja pe 10 ani poate 20 ani.

Iata cele 4 strategii si unde le poti folosi :

Strategie bazata pe pret: este pretabila in prima faza pentru intrarea pe piata insa nu mentine afacerea pe termen lung. In bataia pe pret va apare mereu cineva care va avea un pret mai mic.

Strategia de diferentiere: este aplicabila afacerilor pe termen lung. Orice afacere de aici ar trebui sa plece, de la ce anume facem diferit decat concurenta. Care sunt acele elemente de diferentiere pe care le ai fata de concurena?

Strategia de nisa: cauta nisa produsului sau clientului tau. Intra pe o nisa ingusta chiar daca e foarte ingusta insa sa fi locul 1, sau creeaza tu o nisa noua. Crede-ma ca numai cu pretul nu poti concura, cu elementele de diferentiere ai nevoie de cateva avantaje, iar la nisa ai nevoie sa gasesti o nisa potrivita.

Strategia de valoare: creeaza cat mai mare valoare clientului tau. Este aplicata cel mai frecvent in prestarea de servicii. Adu valoare adaugata, creeaza materiale gratuite, ofera suport tehnic pentru instalarea de echipamente, etc si dupa care faci vanzarea.

Antreprenorule, nu mai cauta planul perfect – nu exista. Stabileste obiectivele, alege o strategie si da-i drumu. Pana la urma strategia „Sa trecem la actiune” este cea mai buna.

PS1: Adapteaza strategia ta la schimbarile din mediu.

PS2: cum ar fi sa combini 2 astfel de strategii ? Hmm…


Daca ti-a placut, Te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai bune strategii implementate > Sebastian BALA L


26/Apr/2018
Avatar-client.jpg

Cum sa identificam Avatarul de client

Salut sunt Sebatian si astazi ti-am pregatit un articol despre avatarul unui client.

In primul rand ce inseamna „Avatar de client” de care tot auzim.

·         Din punctul meu de vedere este acel client tinta care pleaca entuziasmat de la tine, este clientul tau ideal, este acel client care cumpara in cantitatea cea mai mare de la tine, care eventual iti lasa si bacsis. Este acel client care te recomanda la alti clienti fara sa-i ceri asta si chiar mai mult este in sinergie cu afacerea si cu valorile companiei.

Cum identificam avatarul de client?

·         Intra in baza de clienti si vezi cine si ce a cumparat cel mai mult sau ce client a raspuns cel mai bine la campaniile de martketing – si contureaza-i un profil.

·         Putem face un profil prin contopirea segmentului de clienti intr-o singura persoana, ea poate fi chiar imaginara.

·         Putem sa ne imaginam sau sa presupunem noi un avatar de client, poate ca unii antreprenori nu au avut timp sa-si contureze asta insa ai nevoie sa stie cui se adreseaza mai ales cand construiesc o campanie de marketing.

Ea este persoana careia ne adresam cel mai adesea cu produsele sau serviciile noastre.

Cateva unelte ajutatoare sa-ti conturezi profilul de client:

1.    Google Analitics

2.    Cognitive SEO

3.    Chestionare in Google

4.    Chestionar in grupurile de Facebook

5.    Pune intrebari directe unui numar de 100 clienti

De ce este util sa cunoastem acest AVATAR de client?

·         Pentru eficientizarea campaniilor de marketing.

·         Sa te poti adresa unui numar mai mic de clienti insa care au rata de raspuns la campanii cat mai bune, conversie mare.

·         Sa stii cum te adresezi, sa-i cunosti comportamentele de cumparare, sa-l poti servi cat mai bine.

·         Ii cunosti limbajul, ideile si dorintele, ii poti trimite reclame cat mai bune. Ea este persoana incantata sa cumpere de la tine.

Ce ai nevoie sa cunosti despre AVATARUL DE CLIENT ?

·         Numele, sau daca presupui persoana da-i un nume. Un singur nume; in cazul in care te gandesti la doua persoane asta poate insemna segment de client si este cu totul altceva.

·         Cati ani are? poti afla de pe Facebook sau din rapoarte.

·         Este barbat? Femeie sau copil?

·         Locatie? este in oras sau in mediul rural? Cati locuitori au orasele din care provine?

·         Job sau afacere? Ce pozitie are in firma?

·         Activitati recreative? Prefera un film sau un spectacol, joaca fotbal sau se uita la TV?

·         Ce canale media foloseste?

·         Ce carti sau reviste citeste?

·         Unde calatoreste? Cu cine mai calatoreste?

·         Pe cine cunoaste sau cine il cunoaste? Poti sa obtine o recomandare indirecta?

·         Ce masina, casa sau produse foloseste?

·         Ce telefon sau laptop foloseste?

·         Cati bani castiga?

·         Ce studii sau nivel de studii are? Cu cine a fost coleg?

·         Ce cursuri sau evenimente de networking frecventeaza?

·         Ce hobby-uri are?

·         Unde se afla in cantitatea cea mai mare?

·         Care ii sunt valorile?

·         De unde cumpara? De cati bani cumpara?

Afla tot ce poti afla si chiar mai mult. Cunoaste-ti clientul si vei stii cum sa-l servesti cel mai bine.

5 intrebari suplimentare:

·         Care sunt problemele, provocarile sau nevoile sale?

·         Care sunt temerile sau frustrarile lui cand vrea sa cumpere ceea ce tu oferi?

·         Ce solutii a mai gasit pana in prezent?

·         Ce nu a primit sau nu a gasit la concurenta ta?


Daca ti-a placut, te invit sa dai share la acest articol astfel incat sa impiram cat mai multi oameni la a face afaceri cat mai bune. La cat mai multi clienti.Sebastian BALA


26/Apr/2018
1.jpg

Cum sa te porti cu persoane stresate

Salut, sunt Sebastian si ti-am pregatit un materiale despre cum sa te porti cu oamenii din viata at cu personale stresate.

Indiferent ca intalnesti persoane stresate la birou, colegii de munca sau persoane din cadrul familiei, sotia, mama sau copii chiar, este evident faptul ca suntem uneori expusi la un factor de stress si cel mai probabil chiar si noi suntem un stres pentru ceilalti.

Primul si cel mai bun lucru pe care il poti face in aceste situatii este sa-ti folosesti stapanirea de sine si sa nu reactionezi la situatiile de moment si sa tratezi situatia cat de matur poti.

Al 2-lea cel mai bun lucru pe care-l poti sa-l faci pentru tine si pentru cel de langa tine este sa nu intri in capcana lui si sa te indifici ca fiind victima a acuzatiilor sau stresului celuilalt. Nu te ajuta nici pe tine si nici pe el sa preiei parte de stres, iar asta poti sa o faci incepand cu intrebarea :

„Cum te pot ajuta sa depasesti starea in care te afli?” – esti acolo sa-i oferi sprijin daca are nevoie.

In cazul in care vorbim despre sotie sau sot, ajuta-l sa depasesca problema oferindu-i suport neconditionat in treburile casnice, cu copii sau poate chiar cu proiectul stresant la care poate are un dead line apropiat.

In al 3-lea rand iti aduc aminte ca fizicul schimba starea mentala sau emotionala in care te afli sau se afla partenerul tau asa ca invita-l la o plimbare, trimite-l la o sala de sport sau cateva exercitii de streching in mod sigur il va ajuta sa-si schimbe starea.

In al 4-lea rand poti crea pentru partener sau pentru relatie un sistem suport si anume prin a medita impreuna sau prin faptul ca aveti una sau doua discutii detasate pe saptamana in care va puteti comunica situatii apasatoare ca unui prieten. (Gasesti pe blogul meu personal cate materiale despre meditatie si benefiile ei)

In al 5-lea rand cu iti readuc aminte „Nu o lua personal„. Starea celuilalt depinde in primul rand de el. Citeste urmatorul articol Cum-sa-ti-schimbi-starea-de-anxietate-in-cateva-minute

In al 6-lea rand asigura-te ca parternerul tau se uita la solutionarea problemei si nu la lamentarea in situatie.Citeste articolul Cum-sa-solutionezi-eficient-problemele)

In al 7-lea rand nu lasa stresul altora sa intre in tine si sa te contamineze. Daca nu poti face fata sau nu poti oferi suport mai bine pleaca din situatie.

In a 8-lea pas „Nu presupune ca sti ce traieste persoana.” Avem stari diferite, emotii diferite de la persoana la persoane, asta ar presupune oarecum ca stim ce traiesti celalalt insa orice ar fi lasa-l pe el sa se exprime, sa-si exprime starea.

Al 9-lea pas este Nu incerca minimizarea intensitatii emotiilor celuilalt si chiar daca ii intelegi emotiile nu ai cum sa simti intensitatea lor.

In 10-lea rand Nu ridiculiza sau ironiza persoana, poate se intoarce la tine sau te va considera responsabil de starea lui, ramai detasat fata de emotiile si situatia in sine.

In ultimul pas, al 11-lea este sa nu incerci sa devii prea salvator, sa-l salvezi de propria persoana. Esti un suport pentru celalalt insa lasa-l sa-si gestioneze singur starile emotionale.

3 Ponturi pentru managementul stresului:

„Inainte de orice experienta iti poti schimbarea starea sau mentalul folosind partea fizica.”

„Nu te indentifica cu emotia, foloseste stapanirea de sine si nu reactiona.”

„Orice s-ar intampla sau ai trai si asta va trece.”


Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

La cat mai putine persoane stresante in viata ta > Sebastian BALA L.


26/Apr/2018
1.png

9 Strategii de pret pe care le poti folosi in afacerea ta

Politica de pret este o componenta a mix-ului de marketing, fiind importanta atat in strategia business-urilor on-line cat si pentru cele off-line.

Din perspectiva marketingului, PRETUL trebuie definit ca raportare la valoarea pe care consumatori o asociaza produsului (sau serviciului) achizitionat.

O definire clara a pretului este valoarea perceputa (sau data)  de catre un consumator asupra unui produs sau serviciu pus in vanzare de catre un comerciant (producator sau vanzator) incluzand un adaos commercial. Aceasta valoare este definita in functie de perceptia consumatorului, in functie de nevoia consumatorului pentru bunul respectiv, ca raport intre beneficiu perceput si calitatea primita, include totodata si “sacrificiul” total al consumatorului in ceea ce priveste suma necesara achizitionarii produsului si chiar a folosirii lui.

Ca si expresii folosite intre comercianti, producatori si clienti regasim urmatoarele:

  • Comision (pentru agenti comerciali);
  • Tarif (in cazul serviciilor);
  • Taxa (in cazul platilor la institutiile publice);
  • Onorariu (in cazul serviciilor);
  • Salariu (pret al muncii) si multe altele care in fond toate exprima valoarea data unui produs sau serviciu on-line sau off-line.

Strategia de pret pe care o poate folosi un business se poate forma in functie de obiectivele urmarite. Astfel am identificat urmatoarele strategii de pret.

[Florescu Constantin, “Strategii în conducerea activitatii întreprinderii”]

  1. Strategii de pret corelate cu costurile, care se realizeaza pornind de la:
  • costul mediu al unui produs vandut;
  • pragul de rentabilitate;
  • rentabilitatea investitiei;
  • costul unui mediu al click;
  • cost a aducerii unui client pe web-site –ul companiei;
  • costul de productie al produsului;
  • costuri fixe vs. costuri variabile.

Aceasta strategie impune calculul costurilor la care se adauga o marja de profit, identificandu-se astfel pretul minimal, adica cel mai scazut pret acceptabil pe care business-ul il solicita pentru produse sau serviciile tale cu scopul atingerii obiectivelor strategice.

  1. Strategii de pret corelate cu cererea se realizeaza pornind de la cunoasterea cheltuielilor si costurilor dar implica si :
  • elasticitatea cererii fata de pret;
  • comportamentul consumatorului;
  • pretul psihologic;
  • pretului corelat ciclu de viata al produsului;
  • pretul produselor substitut;
  • pretul concurentei.

Utilizarea acestor strategii sunt recomandate in cadrul unei strategiilor generale de pret si in care se vizeaza consumatorul de produse si servicii al carui factor de decizie primordial este pretul.

  1. Strategii de pret in raport cu preturile concurentilor, se formeaza tinand seama de o serie de factori ca: loialitate fata de produs, loialitatea fata de brand; calitate, brand, stocuri, garantii etc. si aici identificam:
  • strategia pretului inalt: strategie recomandata in cazul unui business care are clientii dispusi sa plateasca un pret mai mare decat ceilalti cumparatori si atunci cand recuperarea investitiilor este necesara intr-un timp scurt.
  • strategia pretului de penetrare: este recomandata pentru business-urile atat on-line cat si off-line mai ales care sunt in faza de start-up, sau cand se face o extindere de gama de produse, de tehnologie sau de noi piete de consum.
  1. Strategia de stabilire a pretului noilor produse identificam doua situatii:

In prima situatie: produsul are elemente similare cu produsele existente pe piata si trebuie pozitionat in functie de:

  • strategia pretului de exceptie;
  • strategia preturilor minime;
  • strategia bazata pe valoarea corecta a produsului;
  • strategia supravietuire a produsului pe piata.

In a doua situatie: cand produsul reprezinta o inovatie in domeniu si este protejat prin certificare (brevetare sau recunoastere) se recomanda doua strategii ale pretului :

  • pretul pentru maximizarea avantajului concurential pe piata.
  • pretul de intrare pe piata.
  1. Strategii de stabilire a preturilor în cazul unui ansamblu de produse denumita si cross-selling/up-selling

Este o strategie dificila datorita faptului ca produsele au cerere si costuri de productie diferite – cand se urmareste cresterea vanzarilor, lichidarea stocurilor, o oferta completa.

  • stabilirea preturilor produselor optionale
  • stabilirea preturilor produselor captive
  • stabilirea preturilor produselor derivate
  • stabilirea preturilor ofertei-pachet.

TABEL. Strategii de stabilire a preturilor unui ansamblu de produse

Stabilirea preturilor in cazul unei linii de produse Stabilirea preturilor produselor optionale Stabilirea preturilor produselor captive Stabilirea preturilor produselor derivate Stabilirea preturilor ofertei-pachet
Stabilirea intervalelor de pret in care se situeaza articolele componente ale unei linii de produse Stabilirea preturilor produselor optionale sau auxiliare vandute impreuna cu produsul principal Stabilirea preturilor produselor care trebuie sa fie utilizate impreuna cu produsul principal Stabilirea preturilor produselor secundare, care au o valoare de intrebuintare scazuta Stabilirea preturilor produselor ce urmeaza a fi vandute impreuna

 

  1. Strategii de ajustare a preturilor, ce urmaresc reflectarea diferentelor existente intre consumatori si a situatiilor schimbatoare de pe piata. Cele mai frecvent intalnite sunt:
  • acordarea de rabaturi de bonificatii;
  • strategia preturilor diferentiate;
  • strategia preturilor psihologice;
  • strategia preturilor promotionale;
  • strategia preturilor orientate spre valoare;
  • strategia preturilor stabilite pe criterii geografice;
  • strategia preturilor internationale.
  1. Dupa durata de folosire avem urmatoarele strategii pe termen scurt:

Pentru maximizarea incasarilor se recomanda folosirea:

  • preturi diferentiate,
  • pretul momeala,
  • preturi speciale;

Pentru obtinerea unui volum ridicat de vanzari se recomanda: 

  • Discountul;
  • Pretul unui pachet de produse;
  • Pretul de lichidare;
  • Preturile promotionale.
  1. Dupa durata de folosire a strategiei a dus am indentificat strategii pe termen lung :
  • strategia preturilor de stratificare;
  • strategia pretului de penetrare;
  • strategia pretului de varf de sarcina;
  • strategia pretului liniei de produse;
  • strategia pretului discriminatoriu;
  • strategia pretului de final;
  • strategia pretului impar.
  1. Strategia preturilor pentru combaterea concurentei avem :
  • preturi de paritate;
  • preturi de dumping;
  • controlarea preturilor;
  • hartuiala;
  • preturile de supravietuire.

Ceea ce mai consider a fi relevant pentru strategia preturilor este modul de afisare a acestora care poate fi incadrat insusi ca o strategie, aceasta este reglementata in Romania dupa H.G. nr. 947/2000 si Legea nr. 650/2002

Te invit sa raspunzi la 3 intrebari simple cand iti stabilesti pretul pentru produsele si serviciile oferite :

  1. Care este valoarea pe care clientul tau o percepe cu privire la produsul si serviciile tale ?
  2. Cum cresti intentionat valoarea produselor tale ?
  3. Care este strategia ta de pret prin care clientul tau simte ca a platit un pret mai mult decat corect ?

Daca ti-a placut, te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni !

Cu deosebit respect, Sebastian BALA

 

 

 


26/Apr/2018
Echipa.jpg

Salut, sunt Sebastian si astazi ti-am pregatit un articol intitulat „Cum sa construiesti o echipa de succes.”

Am pus in el multa informatie pragmatica si valoroasa si care sper sa te ajute sa-ti construiesti echipe pentru indeplinirea misiunii tale si pentru a-ti inspira viziunea pe termen lung.

Inainte de toate vreau sa-ti spun cateva lucruri despre antreprenoriat si despre prosperitate in cazul in care inca te mai gandesti sa angajezi oameni in echipa ta.

Dupa cum iti spuneam si in celelalte articole si dupa cum vezi in imaginea de mai jos, prosperitatea se bazeaza pe 5 componente si anume: vanzarile, marketingul, relatiile, managementul banilor si al activitatilor.

Ma refer la relatii in sens general si anume leadership, networking sau capacitatea de a aduna langa tine oameni valorosi, cu potential.

 

In schimb, lansarea unei afaceri se bazeaza pe 3 componente: Capacitatea de a construi un Sistem functional,  Gasirea de Resurselor si Construirea unei ECHIPE.

Acum ca poate iti dai seama, in orice afacere avem de-a face cu oamenii, fie angajati, fie clienti. Asa ca, ce ai de facut este sa contruiesti echipe si relatii cu oamenii. Personal consider ca o afacere porneste mai intai de toate de la oameni si mai apoi produsul, magazinul online si orice altceva.

Cum sa construiesti echipa de succes.
1. Leaderul este persoana cu viziunea si directia echipei. Fii leader autentic!
2. Comunicarea obiectivelor catre echipa asigura directia de urmat. Stabileste obiective clare!
3. Creaza un plan pe care-l cunoaste toata echipa. Gandeste strategic!
4. Stabileste regulile si standardele la care aveti nevoie sa va aliniati. Foloseste proceduri clare de lucru!
5. Antreneaza competentele si echipele. Investe-te in dezvoltarea oamenilor!
6. Sustine echipa si proactivitatea. Sustine creativitatea!
7. Asigura un mediu potrivit obtinerii rezultatelor. Fi congruent!

Leader-ul este cel care da tonul, este omul care are viziunea si energia cea mai mare. Precum leaderul asa si echipa. Unii ne nastem cu aceasta abilitatea de a fi populari si de a atrage oamenii in jurul nostru, altii o dobandim, insa oricum ar fi daca vrei sa ai succes in afaceri devin-o un leader de aur si construieste alti leaderi.

Maxima Leadership: „Trateaza-i pe oamenii pe care ii intalnesti ca pe un client de 1 milion de euro. „

Cum sa angajezi oamenii in Echipa ta : 
1. Aduna oamenii potriviti in echipa ta si pune-i pe locul potrivit. Pune-i pe locul unde ei pot sa-si atinga potentialul si sa obtina cele mai bune rezultate.
2. Angajeaza oameni mai buni decat tine. Ai nevoie sa treci peste aceasta temere.
3. Anagajeaza oamenii pe care sa-i poti pune in locul tau.
4. Angajeaza oameni incet, pe baza competentelor si a caracterului. Da-i afara repede pe baza lipsei de caracter si lipsei de responasbilitate.
5. Angajeaza cand descoperi oameni talentati  si nu cand esti presat de nevoie.
6. Ofera recompense atat materiale/financiare cat si non-financiare.

Maxima Leadership: „Manifesta un sincer interes fata de oameni pe care ii intalnesti.”

Sper ca acest articol ti-a fost util cu informatii aplicabile, concentrate si structurate clar pe nevoile tale si ale echipei.


Daca ti-a placut, Te rog sa dai SHARE la acest articol astfel incat sa inspiram cat mai multi oameni ! La cat mai multi multi oamenii buni in jurul tau. Sebastian BALA L.